۰ نفر

گفت و گوهای وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپا درباره ایران

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 701972
گفت و گوهای وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپا درباره ایران

وزیران خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی امروز شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد ایران گفتگو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با کاترین کولونا، آنالنا بائربوک و جیمز کلورلی وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کرده است.

درحالی که وزیر خارجه آلمان بر لزوم جلوگیری از افزایش تنش با ایران بر سر مساله هسته‌ای تاکید کرده، وزارت خارجه آمریکا نیز تایید کرد که وزیران خارجه ۴ کشور نامبرده نسبت به افزایش تنش بر سر موضوع هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کردند.

بائربوک وزیر خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: باید از افزایش تنش با ایران بر سر موضوع هسته‌ای اجتناب کرد و این مساله تمرکز اقدامات دیپلماتیک ما است.

همچنین طبق آنچه وزارت خارجه آمریکا از جزئیات این دیدار چند جانبه منشتر کرده بلینکن، کولونا، کلورلی و بائربوک مدعی عدم همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده و از ایران خواستند تا این مسیر را تغییر دهد.

درحالی که تمامی این کشورها به صورت معمول همکاری نظامی داشته و این همکاری بی ثباتی در برخی از نقاط جهان را به همراه داشته، بلینکن و وزیران خارجه تروئیکای اروپایی در مورد "نگرانی‌هایشان" نسبت به تعمیق همکاری نظامی بین ایران و روسیه و عواقب ان برای امنیت و ثبات منطقه و ورای آن ابراز کردند.