۰ نفر

حمله سایبری به سیستم های رایانه ای پلیس فدرال آمریکا

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۱۳
کد خبر: 701862
حمله سایبری به سیستم های رایانه ای پلیس فدرال آمریکا

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد که سیستم‌های رایانه‌ای پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی به نقل از اف‌ بی‌ آی اعلام کرد که در حال بررسی یک حمله  سایبری است که بر برخی از سیستم‌های رایانه‌ای این سازمان تاثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: اف‌بی‌آی از این حادثه آگاه است و در تلاش است تا اطلاعات بیشتری به دست آورد. این یک حادثه  انفرادی بوده  که مهار شده است.

اف بی ای به دلیل در جریان بودن  تحقیقات، اف بی آی از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده است.

دو منبع آمریکایی به سی ان ان گفته اند حمله سایبری به رایانه هایی انجام شده که برای تحقیقات در مورد جرایم جنسی علیه کودکان استفاده می شدند  و این حمله سایبری دفتر اف بی آی در نیویورک را تحت تاثیر قرار داده است.

یک منبع مطلع در این زمینه به شبکه خبری سی ان ان گفت که منشا حمله  هنوز مشخص نشده است.

پیش از این، تارنمای هیل با اشاره به تهدیدهای سایبری اخیر در آمریکا، اولویت‌های این کشور در سال جدید میلادی را مقابله با حملات سایبری علیه بخش‌های کلیدی همچون انرژی و مراقبت‌های بهداشتی، حملات باج افزاری، نرم افزارهای جاسوسی و مقابله با کمبود نیروی کار در بخش مقابله با حملات سایبری برشمرد.

سال گذشته، موضوع امنیت سایبری بار دیگر مورد توجه مقامات و قانونگذاران آمریکایی قرار گرفت و آنها به دنبال راه هایی برای حفاظت از بخش های مهم کشور در مقابل افزایش تهدیدهای سایبری بودند. انتظار می رود امنیت سایبری همچنان در سال جدید میلادی نیز محور توجه ویژه قرار گیرد.

با وجود تشدید چنین تهدیدهایی، بخش مقابله با تهدیدهای سایبری در آمریکا در تلاش های خود برای تقویت مقابله با حملات سایبری همچنین با کمبود نیروی کار مواجه است.

بخش های انرژی، مالی و بهداشتی همچنان با آمار بالای حملات هکری مواجه هستند. حملات سایبری در صنایع مربوط به این بخش ها به سرقت صدها میلیون دلار منجر شده است. همچنین به درز اطلاعات در این بخش ها و حتی اختلال در ارائه خدمات اساسی انجامیده است. یک حمله بدافزاری به تعطیلی شرکت کلونیال پایپ لاین، بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی در آمریکا منجر شد و برخی از ایالت های این کشور را با کمبود گاز مواجه کرد.

بخش مراقبت های بهداشتی نیز به ویژه شاهد افزایش حملات سایبری در چند سال گذشته بوده است. این حملات به ویژه حمله باج افزارها به بیمارستان ها را شامل می‌شد که هدف از آنها دسترسی به اطلاعات حساس مانند اطلاعات مربوط به بیماران یا تحقیقات و فناوری های پزشکی بوده است.

تنها در سال گذشته، گروه‌های باج‌افزار، سیستم‌های بیمارستانی متعددی در آمریکا را مختل کردند. حملات باج افزاری همچنین مدارس را به طور موقت در بخش‌هایی از ایالات متحده تعطیل، چندین میلیون دلار را هک و کاستاریکا را وادار کرد تا به دلیل اختلال در خدمات دولتی، در ماه مه وضعیت اضطراری اعلام کند.

انتظار می رود مقابله با حملات باج افزاری داخلی و خارجی در سال جدید در اولویت آمریکا قرار گیرد زیرا واشنگتن و متحدانش در زمینه مقابله با تشدید چنین حملاتی توافق کرده اند. در سال ۲۰۲۱ دولت جو بایدن و چند کشور دیگر اولین طرح سالانه خود را به منظور مقابله با بدافزارها در جهان کلید زدند.