۰ نفر

هشدار جدی کره شمالی به واشنگتن و سئول / پاسخ «بی سابقه» می دهیم

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 701773
هشدار جدی کره شمالی به واشنگتن و سئول / پاسخ «بی سابقه» می دهیم

وزارت خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن برنامه آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش‌های نظامی هشدار داد، پاسخی بی سابقه و قوی به این اقدامات خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در حالی که کره جنوبی و ایالات متحده برای رزمایش‌های نظامی سالانه در راستای تلاش برای مقابله با تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی آماده می‌شوند، پیونگ یانگ به واشنگتن و سئول هشدار داد که به آنها پاسخی «بی‌سابقه و قوی» خواهد داد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه (امروز) اعلام کرد ایالات متحده در حال تشدید تنش و استفاده از شورای امنیت سازمان ملل به عنوان ابزاری برای سیاست خصمانه و غیرقانونی خود جهت اعمال فشار به پیونگ یانگ است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، کره شمالی سال جاری (۲۰۲۳) «از هرگونه اقدام نظامی ویژه» به جز فعالیت‌های عادی خودداری کرده اما رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش، «گرداب بزرگی از تشدید تنش» ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد، اگر گزینه مدنظر ایالات متحده است که قدرت نمایی کند  و با همه چیز از طریق زورآزمایی مقابله کند، این گزینه برای کره شمالی هم محفوظ است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در صورتی که ایالات متحده و کره جنوبی برنامه از قبل اعلام شده خود را برای رزمایش نظامی که کره شمالی آن را آماده سازی برای یک جنگ تجاورکارانه می‌داند عملی کنند، با اقدامات متقابل بی‌سابقه، مستمر و قوی مواجه خواهند شد».

وزارت خارجه کره شمالی همچنین هشدار داد که اگر شورای امنیت سازمان ملل همچنان «فریفته» واشنگتن شود، پیونگ یانگ فراتر از فعالیت‌های نظامی عادی اقداماتی اضافی انجام خواهد داد. این وزارتخانه توضیحی درباره محتوای این اقدامات ارائه نداد.

هشدار شدید کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی کمتر از دو ساعت پس از انتشار بیانیه سئول درباره رزمایش هفته آینده مشترک با واشنگتن با استفاده از «دارایی‌های اتمی آمریکا» داده شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد که با هدف تقویت توانایی عملیاتی این و کشور و آمریکا، رزمایش سالانه مشترک «سپر آزادی» ماه‌ آینده برگزار می‌شود. این رزمایش ۱۱ روزه خواهد بود.