۰ نفر

نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعای حضور سرکرده القاعده در ایران را رد کرد

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 701706
نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعای حضور سرکرده القاعده در ایران را رد کرد

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر حضور سرکرده القاعده در ایران را رد و اعلام کرد که انتشار اینگونه اطلاعات نادرست مانع از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم می‌شود.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در پی اظهارات بی پایه و اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که مدعی حضور سیف العدل سرکرده القاعده در ایران شده است، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در یک رشته توئیت ضمن رد کردن این ادعای کذب، اعلام کرد: شبکه جهانی القاعده بعد از مرگ اسامه بن لادن برچیده شده و این سازمان دیگر وجود ندارد، ولی ایدئولوژی افراطی آن همچنان وجود دارد و پابرجا است.

در این توئیت همچنین عنوان شده است: داعش جای القاعده را گرفته و شکل جدیدی از تروریسم را ایجاد کرده است.

این نمایندگی همچنین در توئیت دیگری عنوان کرده است: گفتنی است که آدرس به اصطلاح - رهبر (سرکرده) تازه منصوب شده القاعده - نادرست است. این اطلاعات غلط و نادرست می‌تواند به صورت بالقوه مانع از تلاش‌ها در جهت مبارزه با تروریسم شود.

به گزارش فارس، ند پراییس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری با تکرار ادعاهای مطرح‌ شده در گزارش سازمان ملل، مدعی شد که شخصی به نام «سیف العدل» که سرکرده جدید سازمان تروریستی القاعده است، در ایران حضور دارد.

وی بدون ارائه هیچ مدرکی، در این‌باره ادعا کرد: «ارزیابی ما با ارزیابی سازمان ملل درباره حضور سیف العدل در ایران، همخوانی دارد. ارائه پناهگاه به القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم و فعالیت‌های ثبات‌زدا در خاورمیانه و فراتر از آن است».

پرایس همچنین گفت: آمریکا به همکاری با متحدان و شرکای خود برای مقابله با چالش‌های ناشی از ایران از جمله حمایت آن از تروریسم ادامه خواهد داد.

گفتنی است طرح این گونه ادعاهای بی پایه و اساس در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران به اذعان همگان از پیشگامان مبارزه با تروریسم در منطقه بوده است. پیش از این هم حسین امیرعبداللهیان و در پی حمله تروریستی به شاهچراغ در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای قربانی تروریسم و پیشگام مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه، قاطعانه مصمم به تداوم تلاش‌های خود در مبارزه با تروریسم و حمایت از امنیت ملل منطقه و ملت شریف ایران در برابر خطرات این گروه‌ها است.