۰ نفر

راه آهن مخفی ویژه پوتین / رییس جمهور روسیه با قطار زرهی رفت و آمد می کند + عکس

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 701433
راه آهن مخفی ویژه پوتین / رییس جمهور روسیه با قطار زرهی رفت و آمد می کند + عکس

رییس‌جمهور روسیه می‌گوید متقاعد شده که سفر با قطار ایمن‌تر از هواپیما است زیرا پروازها را می‌توان راحت‌تر ردیابی کرد و آن را هدف گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وب سایت تحقیقاتی Dossier Center گزارش داد: ولادیمیر پوتین از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۱ که روسیه تدارک حملهٔ گسترده به اوکراین را آغاز کرد، در سفرهای داخلی صرفاً با قطار ویژه زرهی رفت‌وآمد می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، رنگ این قطار قرمز و خاکستری است، رنگ‌هایی که آن را شبیه یک قطار مسافربری معمولی می‌کند.

این قطار در سال‌های ۲۰۱۵–۲۰۱۴، همزمان با آغاز تدارک جنگ روسیه علیه اوکراین، تصرف کریمه و وضع تحریم‌ها علیه روسیه ساخته شده و طبق مدارک موجود، متعلق به خواهرزادهٔ یوری کوالچوک است. کوالچوک، دوست دیرینهٔ پوتین و مانند سایر دوستان نزدیک رئیس‌جمهور روسیه از میلیاردهای روس است؛ در میان دارایی‌های وی، بانک «روسیه»، شرکت خدمت‌رسانی به قصر جنجالی پوتین در کریمه و «انجمن رسانه‌های ملی» است که رئیس آن، آلینا کابایوا، مادر دو فرزند پوتین است.

نشریهٔ «پروئکت»  Proekt در پیگیری موضوع «قطار پوتین» کشف کرده یک شبکهٔ راه‌آهن ویژه ولادیمیر پوتین در روسیه وجود دارد که دارای دست‌کم سه شاخه است و مسکو را به اقامتگاه نوواوگاریوو در حومهٔ پایتخت و همچنین به دو ییلاق رئیس‌جمهور روسیه در سوچی و والدای متصل می‌کند.

 

راه آهن مخفی برای پوتین / رییس جمهور روسیه با قطار زرهی رفت و آمد می کند + عکس

این نشریه یک ایستگاه راه‌آهن مخفی در مسکو پیدا کرده و می‌گوید این ایستگاه پیش از آغاز جنگ با عجله تعمیر شده و مورد استفاده پوتین قرار گرفته است. شرکت مسئول این پروژه عکس‌های این ایستگاه را منتشر کرده بود؛ رئیس این شرکت اکنون به اتهام اختلاس به ۵ سال زندان محکوم شده است.

بنیاد میخائیل خودورکوفسکی تحقیقی دربارهٔ قطار ویژهٔ پوتین انجام داد که نتایج آن در یوتیوب به نمایش گذاشته شده؛ گفته می‌شود قیمت قطار پوتین بیش از یک میلیارد روبل است.

راه آهن مخفی برای پوتین / رییس جمهور روسیه با قطار زرهی رفت و آمد می کند + عکس

 

براساس این گزارش همه اقامتگاه‌های اصلی ولادیمیر پوتین به خطوط راه آهن متصل شده‌اند و ایستگاه‌های مخفی در نزدیکی آن ساخته شده است.

این رسانه حداقل سه مکان را پیدا کرده که ممکن است با سرویس راه‌آهن مخفی پوتین مرتبط باشد. به طور خاص، در قلمرو پارک ملی والدایسکی، یک ایستگاه راه‌آهن محافظت‌شده با یک سکوی هلیکوپتر در نزدیکی روستای Dolgiye Borody، نزدیک‌ترین سکونتگاه به اقامتگاه مورد علاقه پوتین در Valday وجود دارد. والدی، بین مسکو و سنت پترزبورگ، محل اقامتی مجلل در کنار دریاچه است.

راه آهن مخفی برای پوتین / رییس جمهور روسیه با قطار زرهی رفت و آمد می کند + عکس

سه تن از ساکنان محلی به این رسانه گفتند که این ایستگاه و یک خط راه آهن ویژه به آن فقط برای رئیس جمهور ساخته شده است. علاوه بر این، طبق تصاویر ماهواره‌ای، ایستگاه نوو-اگاریوو در سال ۲۰۱۵ ظاهر شد و در ۴۰۰ متری اقامتگاه پوتین در استان مسکو قرار دارد. زمین زیر ایستگاه با تصمیم دیمیتری مدودف، نخست وزیر وقت روسیه، به نفع سرویس گارد فدرال از مالکیت خصوصی خارج شد. خود ایستگاه ویژه برای تعداد کمی خودرو طراحی شده است و در پشت یک حصار بلند با دوربین‌های نظارتی نصب شده در هر ۱۰ متر پنهان شده است. برای توقف قطار در نزدیکی اقامتگاه سوچی، یک سکو و یک خط راه‌آهن بن‌بست جدید در سال ۲۰۱۷ ظاهر شد که از ریل قطارهای برقی توسط یک حصار بلند پنهان شده بود.

قطار ویژه رئیس جمهور بارها توسط ماموران قطار و کارگران راه آهن شکار شده است. به عنوان مثال، در نوامبر ۲۰۱۸ یا آوریل ۲۰۲۰. به گفته راننده سابقی که Proekt با او صحبت کرد، قطار زرهی پوتین در یک انبار در ایستگاه راه آهن مسکو-کالانچیوفسکایا با یک پایانه بسته برای افراد وی آی پی مستقر است. این ایستگاه ویژه هنوز کار می‌کند و حصار بلند اطراف آن نیز با سیم خاردار تقویت شده است.

در سال ۲۰۱۷، یک بزرگراه جدید به طور مستقیم به سکوی ترمینال وی آی پی در Kalanchyovskaya گذاشته شد. در دسامبر ۲۰۲۲، گزارش شد که پوتین زنجیره گسترده‌ای از پناهگاه‌های مخفی دارد که از مسکو تا اورال امتداد دارد و پناهگاه‌های زیرزمینی جدید همچنان در روسیه ساخته می‌شود.

قطار زرهی سنگین‌تر از قطارهای معمولی است و بنابراین دارای محورهای بیشتر و تعدادی لوکوموتیو قدرتمند برای کشیدن آن است. این لوکوموتیو دارای یک واگن ریاست جمهوری با اتاق مطالعه و اتاق خواب و یک واگن مملو از تجهیزات ارتباطی پیشرفته است. هزینه ساخت آن ۱۳.۵ میلیون دلار (۱۱ میلیون پوند) تخمین زده شده است.

گزارش زیادی از ثروت پوتین وجود ندارد، اما اعتقاد بر این است که او دارای مجموعه‌ای از املاک است که در مجموع میلیون‌ها پوند ارزش دارند. گفته می‌شود که آنها شامل کاخ عظیم گلندژیک در ساحل دریای سیاه می‌شوند که ارزش آن ۱.۵ میلیارد دلار (۱.۳ میلیارد پوند) گزارش شده است. بنا به گزارش‌ها، این کاخ که «کاخ پوتین» نامیده می‌شود، دارای یک استخر شنای غول‌پیکر با مجسمه‌های خدایان یونانی، یک کازینو، یک تئاتر و یک سالن قلیان با صحنه رقص است.

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، نیز از قطار شخصی برای سفر به سراسر کشور استفاده می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، ایستگاه‌های قطار ویژه برای استفاده خانواده کیم در نظر گرفته شده است.