۰ نفر

بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا دوباره نامزد می شود؟

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸
کد خبر: 700682
بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا دوباره نامزد می شود؟

جو بایدن رییس جمهور آمریکا اعلام کرد هنوز برای نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری کشورش تصمیم گیری نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت که هنوز آماده تصمیم‌گیری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نیست.

بایدن تصریح کرد: من هنوز برای انجام این کار آماده نیستم.

اوایل این هفته، بایدن طی مصاحبه ای گفته بود که قصد دارد با وجود سنش برای انتخابات در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد شود اما هنوز تصمیم قاطعی در این خصوص نگرفته است.

ظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد جمع کثیری از مردم این کشور اعتقاد دارند دولت‌های بایدن و ترامپ بسیار ضعیف عمل کردند و در واقع مشکل اصلی آنها دولت خودشان است.

به نقل از اسپوتنیک، بر اساس یک نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، معلوم شده است که نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند که جو بایدن رییس جمهور فعلی این کشور در دوران تصدی خود دستاورد زیادی نداشته است.

در این نظرسنجی که با مشارکت ۱۰۰۳ نفر از شهروندان بزرگسال آمریکایی بین ۲۷ ژانویه تا اول فوریه سال جاری انجام شد، نشان داده شد که ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که بایدن تقریباً هیچ کاری برای آنها انجام نداده است.

در این نظرسنجی شرکت کنندگان آمریکایی معتقدند، دولت بایدن در حوزه‌های مختلف از جمله هزینه‌های مربوط به دارو و درمان و زیرساخت‌ها بسیار ضعیف عمل کرده است.

آخرین نظرسنجی روزنامه‌های واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی نیز نشان داده است، بیش از نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی نه بایدن و نه ترامپ را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نمی‌خواهند. پنجاه و هشت درصد دموکرات‌ها و ۴۹ درصد جمهوری‌خواهان گفتند که می‌خواهند شخص دیگری نامزد آن‌ها باشد.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که ۳۰ ژانویه منتشر شد نیز نشان داد که آمریکایی‌ها معتقدند مشکل اصلی که ایالات متحده با آن مواجه است، دولت این کشور است.

بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) پاسخ‌دهندگان رهبری ضعیف را جدی‌ترین مسئله خواندند که حتی از تورم با ۱۵ درصد، پیشی گرفت. مهاجرت و اقتصاد با به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.