۰ نفر

پیش‌بینی پنتاگون درباره حمله چین به تایوان

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبر: 700656
پیش‌بینی پنتاگون درباره حمله چین به تایوان

دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت هند-پاسیفیک گفته، حمله چین به تایوان قریب الوقوع نیست و پکن تا پیش از ۲۰3۰ به این جزیره حمله نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، الی رانتر دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت هند-پاسیفیک بار دیگر در جلسه کنگره این کشور تاکید کرد: لوید آستین، وزیر دفاع بارها گفته که او و وزارت دفاع معتقد نیستند که تهاجم به تایوان قریب الوقوع یا اجتناب ناپذیر است. این همچنان ارزیابی ماست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به سوالی از سوی مارکو روبیو، سناتور آمریکایی درباره اینکه آیا چین در دهه جاری میلادی به تایوان حمله می‌کند یا خیر، گفت: فکر می‌کنم بدون آنکه حمله‌ای از سوی چین به تایوان صورت گیرد، می‌توانیم این دهه را به پایان برسانیم.

سناتور کریس مورفی نیز از این دیپلمات آمریکایی پرسید که آیا درگیری در تنگه تایوان اجتناب ناپذیر است یا خیر و دستیار آستین گفت: وزیر دفاع و پنتاگون معتقدند که حمله به تایوان قریب الوقوع نیست.

رانتر همچنین تاکید کرد که ایالات متحده بر درک و برقراری ارتباط با تایوان در مورد نیازهای دفاعی خود برای بازدارندگی متمرکز است. واشنگتن به تعهدات خود که در قانون روابط تایوان (TRA) ذکر شده، متعهد است که شامل توانمندسازی نیروی دفاعی تایوان و حفظ ظرفیت این جزیره برای مقاومت در برابر هرگونه استفاده از زور می‌شود که امنیت مردم تایوان را به خطر می‌اندازد.

وزیر دفاع تایوان نیز اعلام کرده که دو قرارداد به ارزش ۸۵ میلیون دلار با ایالات متحده امضا کرده تا حفظ و نگهداری از جنگنده F-۱۶ خود را تضمین کند.

به گزارش دیفنس نیوز، کنگره آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۲ لایحه‌ای را تصویب کرد که شامل دو میلیارد دلار وام فروش تسلیحات به تایوان است.