۰ نفر

سیاست عجیب آمریکا درباره برجام!

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۵۳
کد خبر: 699278
سیاست عجیب آمریکا درباره برجام!

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در حمایت از اغتشاشات ایران گفت که ماههاست که برجام برای آمریکا اولویت ندارد و واشنگتن به دنبال آزادی مردم ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود در جمع خبرنگاران بار دیگر بدون اشاره‌ای به نقش واشنگتن در مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای احیای برجام تأکید کرد که این تهران بوده که به مذاکرات هسته‌ای پشت کرده است و ماههاست که برجام در دستور کار واشنگتن قرار ندارد.

بنا بر گزارش وب‌سایت اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا واشنگتن اخیراً پیامی به ایران در خصوص برجام ارسال کرده یا خیر، گفت: «فکر می‌کنم چندین بار از این تریبون خیلی واضح صحبت کرده‌ام و بنابراین باز هم می‌گویم که برجام ماههاست در دستور کار قرار نگرفته است. تمرکز ما بر آن نیست».

وی توپ را در زمین ایران انداخت و ادامه داد: «ایران در ماه سپتامبر و زمانیکه به توافقی که روی میز مورد تأیید همه بود، پشت کردند، فرصت بازگشت سریع به اجرای کامل برجام را از بین بردند».

پاتل سپس ژست حمایت از مردم ایران را به خود گرفت و گفت: «از ماه سپتامبر، تمرکز ما بر دفاع از آزادی‌های اساسی مردم ایران و ایستادن در کنار مردم ایران و مقابله با مشارکت نظامی عمیق ایران با روسیه و حمایت آن از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین بوده است».