۰ نفر

اوکراین: توان مقابله با موشک های ایران را نداریم!

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 698639
اوکراین: توان مقابله با موشک های ایران را نداریم!

یک مقام اوکراینی با ادعای این‌که روسیه همچنان به دنبال دریافت موشک و پهپادهای ایران است، گفت: ما توان مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را نداریم.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، یوری اینات، سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین در یک نطق تلویزیونی مدعی شد که روسیه به دنبال دست یافتن به موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در ادعاهای خود گفت: روسیه کماکان هم مایل است که پهپادها و موشک‌های فاتح و ذوالفقار از ایران دریافت کند. این‌ها موشک‌های بالستیک هستند و ما ابزار برای شکست آن‌ها را در اختیار نداریم.

مقامات غربی و به‌ویژه اوکراینی‌ها با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های‌شان در جریان جنگ با روسیه ادعا می‌کنند که مسکو از ایران پهپاد دریافت کرده و از آنها برای حمله به غیرنظامیان و زیربناهای اوکراین استفاده می‌کند.

حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه ایران اخیراً در پاسخ به این ادعاها گفت: اتهامات بی اساس برخی از کشورها در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین را قویا رد می‌کنیم و مقامات اوکراین را دعوت می‌کنیم که در یک نشست دو جانبه در سطح متخصصی فنی ایران و اوکراین حضور پیدا کنند و هر سندی را که در این خصوص در اختیار دارند، ارائه کنند. موضع ما همانطور که پیش از این گفته‌ایم عدم تسلیح طرفین در این جنگ است و ما مخالف جنگ هستیم.