۰ نفر

حمله پهپادی به سه کامیون حامل مواد غذایی ایران در مرز سوریه + فیلم

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 698329
حمله پهپادی به سه کامیون حامل مواد غذایی ایران در مرز سوریه + فیلم

رسانه‌های منطقه گزارش دادند که پرنده‌های ناشناس به کامیون‌های حامل مواد غذایی در مرز سوریه با عراق در منطقه البوکمال حمله کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رسانه‌های منطقه گزارش دادند که پرنده‌های ناشناس (جنگنده یا پهپاد) حوالی ساعت ۱۲ شب (یکشنبه شب) گذشته به کامیون‌هایی که از عراق وارد البوکمال سوریه شده‌اند، حمله کرده‌اند.

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت این کشور است، گفته بود که در این حمله شماری از کامیون‌های یخچال‌دار حامل مواد غذایی هدف قرار گرفته است.

برخی منابع تعداد این کامیون‌ها را بین ۶ الی ۲۵ کامیون اعلام کرده‌اند.منابع عراقی تعداد کامیون‌های آسیب دیده در این حمله را ۴ کامیون  اعلام کرده است.

شبکه المیادین لبنان نیز در عین حال گزارش داده که این کامیون‌ها متعلق به ایران بوده و در این حمله سه کامیون حامل مواد غذایی صادراتی مانند برنج و آرد هدف قرار گرفته است.

به گفته منابع المیادین، بر خلاف ادعاها، کامیون‌های هدف قرار گرفته هیچ گونه سلاحی نداشته و به صورت رسمی از گذرگاه مرزی البوکمال وارد سوریه شده‌اند. این حمله هیچ گونه تلفاتی نداشته و صرفا خسارت مادی به کامیون‌ها وارد شده است.

حمله مشابهی نیز در ۱۸ آبان امسال نیز در منطقه مرزی القائم عراق با سوریه (پایین تر از منطقه البوکمال) رخ داد که در اثر آن، کامیون‌های حامل سوخت هدف قرار گرفت و آتش سوزی شد. رژیم اسرائیل عامل این حمله بود.