۰ نفر

رزمایش آمریکا با اسرائیل، شبیه‌سازی حمله به ایران است؟

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 697251
رزمایش آمریکا با اسرائیل، شبیه‌سازی حمله به ایران است؟

مقامات آمریکایی تاکید کردند رزمایش مشترک این کشور با رژیم صهیونیستی، شبیه سازی حمله به ایران نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد رزمایش این کشور و اسرائیل، نشان خواهد داد آمریکا چطور می تواند کارآیی نیروهای آماده مبارزه‌اش در خاورمیانه را حتی در سایه تمرکز بر جنگ روسیه با اوکراین و رقابت شدید با چین، ارتقا دهد.

مقامات آمریکایی افزودند: شبیه سازی حمله به اهداف ایرانی در این رزمایش صورت نخواهد گرفت و این رزمایش، علیه یک دشمن مشخص نیست.

آمریکا و رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) اقدام به برگزاری رزمایش مشترک هوایی، دریایی و زمینی در اراضی اشغالی کردند. یک مقام آمریکایی درباره این رزمایش گفت: این رزمایش بزرگترین رزمایش نظامی با همکاری دو طرف تاکنون بود که در آن هزاران نیروی نظامی، ده‌ها کشتی و ۱۴۲ هواپیما از مدل‌های مختلف در آن مشارکت داشتند.

آمریکا با ۶ هزار و ۴۰۰ پرسنل نظامی و تسلیحات سنگین همانند بمب افکن B-۵۲، جنگنده‌های کلاس اف ۳۵، اف ۱۵، اف ۱۶، دیگر تجهیزات هوایی در این رزمایش شرکت کرده است.

ماه گذشته نیز نظامیان آمریکایی و صهیونیستی رزمایش مشترکی را به همراه جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکا و جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم صهیونیستی در پایگاه نظامی «نواتیم» برگزار کردند. این رزمایش مشترک درست پس از آن انجام می‌شود که خبر موفقیت سامانه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اهداف ۲۸۰ مایلی و منهدم سازی موشک‌ها در فاصله ۱۸۶ مایلی و نیز توانایی این سامانه برای ردیابی و انهدام هواپیما‌های نسل پنجم در رسانه‌ها منتشر شده است.