۰ نفر

پیام سال نو پوتین خطاب به اوکراین/ روسیه هرگز تسلیم خواسته های غرب نخواهد شد

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴
کد خبر: 692040
پیام سال نو پوتین خطاب به اوکراین/ روسیه هرگز تسلیم خواسته های غرب نخواهد شد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیام سال نوی خود گفت مسکو به غرب اجازه نخواهد داد که از مردم اوکراین برای تجزیه و تضعیف روسیه استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیام سال نوی خود گفت مسکو به غرب اجازه نخواهد داد که از مردم اوکراین برای تجزیه و تضعیف روسیه استفاده کند.

به گزارش رویترز، پوتین شنبه (۳۱ دسامبر) در پیامی ویدئویی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، اظهار داشت کشورش هرگز تسلیم تلاش‌های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزار نابودی روسیه نخواهد شد.

وی گفت روسیه در اوکراین می‌جنگد تا از سرزمین مادری خود محافظت و استقلال واقعی مردم را تامین کند. او در پیام خود اظهار داشت روسیه در طرف درست قرار دارد و از مردم خود در قلمروی تاریخی‌اش حفاظت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت سال گذشته، سال رویدادهای مهم بود که پایه و اساس آینده و استقلال روسیه را پی‌ریزی کرد. پوتین یادآور شد که «نخبگان غربی سال‌ها به همه درباره اهداف صلح‌آمیز خود اطمینان می‌دادند از جمله در دونباس اما در واقع از نئونازی‌ها حمایت کردند». او در پایان ابراز اطمینان کرد که روسیه بر همه مشکلات فائق خواهد آمد و این کشور بزرگ و مستقل خواهد ماند.

پوتین اخیراً هم در مصاحبه با تلویوزیون دولتی در خصوص درگیری‌ها در اوکراین ضمن بیان این که غرب به دنبال تکه تکه کردن و تجزیه روسیه است، گفت مسکو آماده مذاکره با همه طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین است.

وی اظهار داشت: معتقدم در مسیر درست عمل می‌کنیم، از منافع ملی خود دفاع می‌کنیم، منافع شهروندانمان، مردممان. و انتخاب دیگری جز حفاظت از شهروندان خود نداریم.

رئیس‌جمهور روسیه سپس برای مذاکره اعلام آمادگی کرد و گفت: ما آماده مذاکره با همه افراد درگیر درباره راه‌حل‌های قابل قبول هستیم، اما این به آن‌ها بستگی دارد-این ما نیستیم که از مذاکره امتناع می‌کنیم، آن‌ها هستند.