۰ نفر

چین: غربی ها مسئول تاخیر در توافق هسته ای هستند

۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبر: 690947
چین: غربی ها مسئول تاخیر در توافق هسته ای هستند

سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهارنظری درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها، با بیان این که ایران پاسخگوی همه الزامات مربوط به توافق هسته‌ای است، گفت تاخیر از جانب طرف‌های دیگر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن بیان این که ایران پاسخگوی همه الزامات مربوط به توافق هسته ای است، گفت: شاهد تاخیر در پاسخ طرف‌های دیگر هستم. 

وی افزود: مذاکرات کنونی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساس رسیده است. همه طرف‌های توافق هسته ای ایران باید به گفت‌وگو و مذاکره پایبند باشند. 

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اخیراً گفت مذاکرات بر سر توافق هسته ای با ایران می‌تواند در یک یا دو روز تکمیل شود، اما ایالات متحده آماده ازسرگیری آن نیست. این دیپلمات روس در ادامه سخنانش، تصمیم آمریکا برای توقف مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران را غیرمسئولانه خواند. 

پیش‌تر و پس از انتشار ویدئویی از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که حدود یک ماه پیش برجام را مرده خواند، کاخ سفید اعلام کرد که احیای توافق هسته ای با ایران «در حال حاضر تمرکز ما نیست». جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اظهاراتی مداخله‌جویانه، گفت: «مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار قرار ندارد و ما بر چگونگی تعامل نظام ایران با مردمش متمرکز شده‌ایم».

 جان کربی قبل از آن هم در پاسخ به سؤالی درباره ویدئوی مذکور به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر هیچ پیشرفتی در رابطه با توافق ایران در حال وقوع نیست. پیشرفتی در آینده نزدیک را پیش‌بینی نمی‌کنیم. این تمرکز ما نیست».