۰ نفر

امیرعبداللهیان: احتمالا باقری و مورا در امان دیدار می کنند / گفت و گوهای ما با عربستان در مسیر قبلی خودش تداوم دارد

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 689333
امیرعبداللهیان: احتمالا باقری و مورا در امان دیدار می کنند / گفت و گوهای ما با عربستان در مسیر قبلی خودش تداوم دارد

وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت: قرار است آقای بورل و آقای مورا نیز به اردن سفر کنند و گفتگوهای آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی‌راد؛ وزیرخارجه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین در مورد دیدار با وزیر خارجه عربستان گفت: گفتگوهای ما با عربستان در مسیر قبلی خودش تداوم دارد صرف نظر از آنچه که خبرنگار (اقتصادآنلاین) بیان کردند در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت به روند طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود. 

همچنین بیان کرد: طرف سعودی باید تصمیم بگیرد که چگونه رویکرد سازنده در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال دیگری در مورد دیدار با جوزپ بورل در اردن اظهار کرد: قرار است آقای بورل و آقای مورا نیز به اردن سفر کنند و گفتگوهای آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است. این فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این گفتگوها را تکمیل کنیم. 

در پایان اشاره کرد: امیدواریم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم. به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنیم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق بازگشت آمریکا به برجام، باید یکی را انتخاب کنند.