۰ نفر

واکنش رابرت مالی به تصویب قطعنامه پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 688585
واکنش رابرت مالی به تصویب قطعنامه پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویب قطعنامه پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویب قطعنامه پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن استقبال کرد.
 
وی در پیامی توئیتری با تکرار برخی ادعاها اعلام کرد: «ایران دیگر عضو کمیسیون مقام زن سازمان ملل نیست، نهادی که این کشور از طریق رفتار با زنان، مأموریت آن را انکار می‌کند. فعالان حقوق زنان و حقوق بشر، نقشی کلیدی در اعمال فشار برای رأی امروز داشتند». 
 
سازمان ملل متحد روز گذشته -چهارشنبه- در نشستی به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن رأی داد.
 
قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، هشت رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید
 
«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیش از این، طی اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شده بود. 
 
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی مداخله‌جویانه، گفته بود که کشورش به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد متعهد است. 
 
وی که طی کنفرانس خبری روزانه خود صحبت می‌کرد، گفت که واشنگتن متعهد به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن است چرا که به بیان ساده، این اقدام درست و شایسته‌ای است.
 
پرایس گفت که این موضوع به اوایل ماه نوامبر و زمانی که «کامالا هریس» معاون اول رئیس جمهوری آمریکا تصمیم ما را برای همکاری با شرکایمان در سراسر جهان برای اخراج ایران از کمیسیون وضعیت زنان مطرح کرد، بازمی‌گردد.