۰ نفر

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل به تصویب رسید

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵
کد خبر: 688518
قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل به تصویب رسید

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در جلسه بررسی پیش نویس قطعنامه «پایان دادن به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن» گفت: چه ایران عضو کمیسیون مقام زن باشد و چه نباشد، زنان و دختران ایرانی به طور فعال و مؤثر در بسیاری از مجامع بین‌المللی به مشارکت خود ادامه می‌دهند. این اقدام غیرقانونی آمریکا در قبال ایران با توجه به خصومت دیرینه آن با مردم کشورم به هیچ وجه غیرمنتظره نیست، اما در صورتی که چنین تصمیمی عملی شود، برای یکپارچگی سیستم سازمان ملل به شدت خطرناک خواهد بود.

اقدام آمریکا با روح و متن منشور سازمان ملل، به ویژه یکی از اصول بنیادین آن مبنی بر برابری حاکمیتی کشورها در عضویت از طریق مشارکت معنادار و برابر آنها در همه مجامع چندجانبه گرا، در تضاد است.

جمهوری اسلامی ایران پیش نویس قطعنامه E/۲۰۲۳/L.۴ را قاطعانه رد و به شدت محکوم می‌کند و از اعضای اکوسوک تقاضا دارد که به این پیش نویس رای منفی دهند.