۰ نفر

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲
کد خبر: 687975
تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا امروز تحریم‌های جدیدی را به بهانه های واهی نقض حقوق بشر و مشارکت در درگیری های اوکراین علیه ایران وضع کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه پس از برگزاری نشست خود، تعدادی از افراد و نهادهای ایران را به بهانه های واهی نقض حقوق بشر و مشارکت در درگیری های اوکراین تحریم کردند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، ۲۰ فرد و یک نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر (در ارتباط با اغتشاشات پراکنده اخیر) هدف تحریم های خود قرار دادند.

به گزارش تلویزیون رویترز، افراد و نهاد تحت تحریم عبارتند از:

- پیمان جبلی
- علی رضوانی
- آمنه‌سادات ذبیح پور
- سید احمد خاتمی
- سید مجید میراحمدی
- سید عبدالرحیم موسوی
- محسن برمهانی
- مرتضی جوکار
- مجید سوری
- محسن کریمی
- علیرضا حیدرنیا
- امان الله گرشاسبی
- بهمن ریحانی
- حبیب شهسواری
- محمد عبدالله پور
- سیاوش مسلمی
- احمد ذوالقدر
- مرتضی کشکولی
- عیسی بیات
- محمد تقی آصانلو
- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

در بخش دیگری از تحریم های امروز اتحادیه اروپا، بر اساس ادعای واهی مشارکت ایران در جنگ اوکراین نیز ۴ شخص و ۴ نهاد ایرانی مورد تحریم بروکسل قرار گرفتند.

بر اساس وبگاه اتحادیه اروپا، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده در این اتحادیه مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان منع شدند. همچنین؛ اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا عبور آنها به این کشورها ممنوع است.