۰ نفر

عربستان: اگر به توافق هسته ای نرسیم، وارد مرحله بسیار خطرناک خواهیم شد

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبر: 687703
عربستان: اگر به توافق هسته ای نرسیم، وارد مرحله بسیار خطرناک خواهیم شد

وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه گفت‌وگو با چین به عنوان دومین اقتصاد جهان مسئله بسیار مهمی است، گفت این کشور خواهان از بین بردن نقاط ضعف توافق هسته ای با ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی، شامگاه امروز (یکشنبه) گفت که ریاض نشست های مثبتی با «شی جین پین» رییس جمهور چین داشته است.

شبکه خبری «العربیه» به نقل از بن فرحان نوشت در این نشست ها بر افزایش همکاری تأکید شد و به زودی نسخه تازه‌ای دیدگاه «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی درباره همکاری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو با چین به عنوان دومین اقتصاد جهان مسئله بسیار مهمی است، تصریح کرد چندجانبه‌گرایی چیزی است که جهان در حال حاضر بدان نیازمند است.

بن فرحان در بخش دیگری مدعی شد که سیاست خارجی عربستان سعودی مبتنی بر همکاری و ایجاد ارتباط با همه کشورهای جهان است.

وزیر خارجه سعودی همچنین ادعا کرد: «شکست توافق هسته ای با ایران منطقه را وارد مرحله بسیار خطرناکی خواهد کرد. ما خواستار از بین بردن نقاط ضعف موجود در توافق هسته ای با ایران هستیم.»

او همچنین ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای، گفت: «اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، کشورهای منطقه تلاش خواهند کرد تا امنیت خود را تضمین کنند. منافع آمریکا همچنان در منطقه پابرجاست و روابط [با این کشور] قوی خواهد ماند.»

رییس جمهور چین شامگاه چهارشنبه وارد ریاض شد و با سران عربستان مذاکراتی را انجام داد. در پایان این مذاکرات، شی جین پینگ با پادشاه عربستان توافقنامه شراکت استراتژیک جامع امضا کردند.