۰ نفر

جمهوری خواهان با ۲۱۱ کرسی همچنان پیشتاز انتخاب مجلس نمایندگان اند

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبر: 680891
جمهوری خواهان با ۲۱۱ کرسی همچنان پیشتاز انتخاب مجلس نمایندگان اند

بر اساس آخرین نتایج سی‌ان‌ان از رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوری‌خواهان با ۲۱۱ کرسی در مقابل ۲۰۴ کرسی تصاحب شده توسط دموکرات‌ها، پیش هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس آخرین نتایج سی‌ان‌ان از رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور که نتیجه آن اکثریت این مجلس را برای دو سال آینده تعیین خواهد کرد، جمهوری خواهان با ۲۱۱ کرسی در مقابل ۲۰۴ کرسی تصاحب شده توسط دموکرات‌ها، پیش هستند. جمهوری‌خواهان برای تسلط بر مجلس نمایندگان آمریکا باید دستکم به ۲۱۸ کرسی دست یابند. 

طبق پیش‌بینی سی‌بی‌اس نیوز، مجلس نمایندگان به جمهوری‌خواهان متمایل شده و این حزب آهسته به اکثریت ۲۱۸ کرسی نزدیک‌تر می‌شود اما رقابت‌ها نزدیک است و اکثریت بالقوه آن‌ها به شکلی فزاینده بسیار نزدیک به نظر می‌رسد. 

اگر دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را که در دو سال گذشته با ۲۲۰ کرسی در دست داشتند، از دست بدهند، کار برای بایدن به منظور تصویب قوانین در دو سال مانده از دولتش دشوار خواهد شد. در کنگره فعلی جمهوری خواهان ۲۱۲ کرسی دارند و باید شش کرسی دیگر برای کسب حداکثری بدست آورند.

در حالی که حزب حاکم معمولاً کرسی‌های خود را در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا از دست می‌دهد، نامزدهای دموکرات بسیار بهتر از انتظارات عمل کرده‌اند و موج قرمز مورد انتظار جمهوری‌خواهان هرگز رخ نداد. 

به گزارش پالتیکو، تا شنبه شب، ۲۱ رقابت در کنگره همچنان در جریان بوده و از این بین ۱۰ مورد به معنای واقعی بلاتکلیف به نظر می‌رسند. دموکرات‌ها در حال کم کردن فاصله در بسیاری از این رقابت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. در حالی که پیش‌بینی‌ها پیروزی جمهوری‌خواهان را نشان می‌دهد، دموکرات‌ها هنوز هم شانس پیروزی دارند. 

پیش‌تر و با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور ایالت نوادا در مقابل رقیب جمهوری‌‌خواه وی «آدام لاکسالت»، دموکرات‌ها توانستند ۵۰ کرسی سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به دست آوردند و کنترل این مجلس در دست حزب رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا باقی ماند.