۰ نفر

بایدن: مانع بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری می شوم

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 680280
بایدن: مانع بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری می شوم

رییس‌جمهوری آمریکا، در اولین اظهارات پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا گفت: هنوز امکان حفظ اکثریت در مجلس نمایندگان برای دموکرات‌ها وجود دارد و "موج قرمز" آنگونه که ادعا می‌شد رخ نداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، بامداد پنجشنبه به وقت ایران در اولین نشست خبری خود پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره گفت: هنوز تمام نتایج را نمی‌دانیم اما موج بزرگ قرمز جموریخواهان آنگونه که رسانه‌ها می‌گفتند، رخ نداد. دموکراسی در سال‌های اخیر به آزمون گذاشته شد اما، روز انتخابات، روزی خوب برای دموکراسی بود.

بایدن گفت: مشارکت در انتخابات کنگره یک رکورد تاریخی داشت. پیام آمریکایی ها این بود که می خواهند از دموکراسی و آزادی انتخاب محافظت کنند

رئیس جمهور آمریکا در عین حال اذعان کرد: مشخص است که رای دهندگان به وضوح گفتند که ناامید شده‌اند و من این را با توجه به شرایط دو سال گذشته درک می‌کنم.

او همچنین گفت بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده ایالات متحده خوشبین است. بایدن گفت: نسبت به موضع مردم آمریکا در مورد آنچه به دست آورده‌ایم خوشبین هستیم. اکثریت مردم آمریکا از برنامه اقتصادی من حمایت می کنند.

بایدن با تاکید بر اینکه هنوز نتایج نهایی انتخابات مشخص نیست گفت: مایل به همکاری با جمهوریخواهان بدون توجه به نتایج انتخابات هستم. هنوز امکان حفظ اکثریت مجلس نمایندگان توسط دموکرات‌ها وجود دارد و ما فقط چند کرسی را از دست دادیم.

او همچنین تاکید کرد: من قصد دارم دوباره نامزد ریاست جمهوری شوم، اما در تصمیم‌گیری عجله نمی‌کنم. تلاش می‌کنم تا مطمئن شوم که دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) به ریاست جمهوری بازنگردد.

جو بایدن در این سخنرانی همچنین به موضوعات دیگری از جمله جنگ در اوکراین و لزوم ادامه کمک به این کشور، رقابت با چین، مساله تایوان، همکاری ایلان ماسک با طرف‌های خارجی و موضوعات دیگر نیز سخن گفت.