۰ نفر

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران می آید

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 680276
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران می آید

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران دز نشست اخیر وین چیز جدیدی ارائه نکرده است، خاطر نشان کرد که گفت‌گوها با تهران در هفته‌های آتی ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی در مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز بار دیگر ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

گروسی مدعی شد هیأت ایرانی در نشست اخیری که با او در وین داشته، هیچ چیز جدیدی درخصوص برنامه هسته‌ای این کشور ارائه نکرده‌ است.

وی در این باره گفت: البته آنها هیچ چیز جدیدی با خود نیاورده بودند. ما در چند هفته آینده، در سطح فنی به‌طور مجدد در ایران دیدار خواهیم داشت.

بنابر گزارش رویترز، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به گزارش فصلی آتی دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل درباره ایران افزود: بر کسی پوشیده نیست که ما به نتایج ملموسی دست نیافتیم. ما فرصتی برای تعامل دوباره جهت ادامه دادن همکاری‌ها داریم اما این، بعد از گزارش‌های من اتفاق خواهد افتاد.

‌پیشتر تهران اعلام کرده بود که یک هیات را به منظور رفع اختلاف نظرها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین فرستاده است.

 با این حال، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی است که در این گفت‌وگوها نتیجه‌ ملموسی حاصل نشده است، چراکه ایران چیز جدیدی برای ارائه نداشته است.

رافائل گروسی پیش از این نیز مدعی شده بود که مذاکرات هسته‌ای با تهران به بن‌بست رسیده است و ایران پاسخ مورد نظر را به سوالات مطرح شده از سوی آژانس اتمی نداده است.

این در حالی است که محمد اسلامی رئیس سازمان انررژی اتمی کشورمان پیشتر با رد این ادعا تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران به سوالات آژانس اتمی پاسخ دقیق داده است اما آنها بر مبنای اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران گزارشات خود را ارائه می‌دهند.