۰ نفر

واکنش پنتاگون به ادعایی مبنی بر حمله ایران به عربستان و عراق

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 678270
واکنش پنتاگون به ادعایی مبنی بر حمله ایران به عربستان و عراق

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به ادعاهای مطرح شده در گزارشی مبنی بر وجود تهدید «حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در عربستان و عراق واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر این که عربستان به اطلاعاتی دست یافته که خبر از حمله‌ای قریب‌الوقوع از سوی ایران می‌دهد، پنتاگون درباره آن‌چه «تهدیدی جدید از سوی ایران علیه نیروهای نظامی آمریکا» خوانده شده است، ابراز نگرانی کرد.

ژنرال پَت رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت: ما درباره این تهدید در خاورمیانه نگرانیم.

رایدر گفت: ما در تماس مستقیم با شرکای سعودی‌مان هستیم تا ببینیم از آن‌جا چه اطلاعاتی می‌توانند در این باره ارائه کنند. ما حق حفاظت و دفاع از خودمان را محفوظ می‌دانیم، فارغ از این که نیروهایمان کجا خدمت کنند، چه در عراق باشد و چه در جای دیگر.

مقامات آمریکایی و عربستانی در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال ایالات متحده مدعی شدند که ریاض و واشنگتن به دلیل دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران ممکن است در آینده نزدیک برای حمله به عربستان سعودی و عراق آماده شود، در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

وال استریت ژورنال، شب گذشته در گزارشی ادعا کرد که ایران ممکن است به زودی به اهدافی در عربستان سعودی و شهر اربیل عراق حمله کند تا توجه افکار عمومی را از اعتراضات داخلی منحرف کند.

در این گزارش، با اشاره به اینکه عربستان این اطلاعات را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است، ادعا شده است که ارتش دو کشور و برخی دیگر از کشورها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت: ما نگران تهدید ایران هستیم و از طریق کانال‌های نظامی و اطلاعاتی با عربستان سعودی در تماس دائم هستیم. در انجام هیچ گونه اقدامی برای دفاع از منافع خود و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.

هنوز واکنشی رسمی از سوی مقامات ایران به ادعای مطرح شده در این گزارش مطرح نشده است.