۰ نفر

واکنش اولیانوف به تحریم های ایران علیه آمریکا

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 677952
واکنش اولیانوف به تحریم های ایران علیه آمریکا

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به تحریم‌های تازه ایران علیه اشخاص و نهادهای آمریکایی، بر اهمیت احیای توافق هسته‌ای برای پایان دادن به «جنگ تحریم‌ها» تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین.المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین در واکنش به تحریم های ایران علیه آمریکا، در صفحه توییترش نوشت: جنگ تحریم‌ها ادامه دارد. آیا الان وقت آن نیست که دو طرف با احیای برجام و بدون تاخیر بیشتر آن را متوقف کنند؟

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه ایران شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه» مصوب ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، برخی اشخاص و نهادهای آمریکایی را به استناد مواد چهار و پنج قانون فوق‌الذکر و به دلایل ارتکاب فعالیت‌های ضد حقوق بشری، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و اغتشاش در ایران، تحریک و تشویق اقدامات تروریستی، مقابله با تلاش‌ها و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و در نهایت افزایش فشار بر ملت ایران که مصداق تروریسم اقتصادی است، تحت تحریم قرار می‌دهد.