۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران به کشورهای همسایه در خصوص منافع ملی هشدار داده بود

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶
کد خبر: 675159
ایران به کشورهای همسایه در خصوص منافع ملی هشدار داده بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: ما به همه همسایه‌های ایران رسماً اعلام کردیم که اجازه نمی‌دهیم از خاک کشور ما به منافع ملی همسایه‌ها آسیبی برسد و در نقطه مقابل انتظار داریم از خاک هیچ کشور همسایه‌ای به منافع ملی ما آسیبی نرسد.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ محمود عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با حملات سپاه به اقلیم کردستان عراق و روابط ایران و عراق گفت: روابط ایران و عراق بنا به دلایلی بسیار گسترده است. ایران عمق راهبردی عراق و عراق نیز عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران است. از سوی دیگر روابط ایران و عراق روبه توسعه خواهد رفت، حالا ممکن است فراز و نشیب‎هایی داشته باشد، اما عموماً طیف این منحنی به سمت بالا خواهد رفت.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به همه همسایه‌های ایران رسماً اعلام کردیم که اجازه نمی‌دهیم از خاک کشور ما به منافع ملی همسایه‌ها آسیبی برسد و در نقطه مقابل انتظار داریم از خاک هیچ کشور همسایه‌ای به منافع ملی ما آسیبی نرسد.

این نماینده گفت: از آنها می‌خواهیم شرایط و رفتار عناصر موجود در آنجا را رصد کنند و اگر قصد شیطنت بود مقابله کنند. انصافاً هم کشورهای همسایه همکاری کردند، ولی مواردی هم بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاده یا نخواسته یا نتوانستند، کنترل کنند.

عباس زاده اعلام کرد که بدون شک اگر از خاک همسایه‌ها علیه منافع ما اقدامی بشود ما برخورد می‌کنیم.