۰ نفر

نخست وزیر انگلیس: استعفا نمی دهم، در سمت خودم می مانم

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 674774
نخست وزیر انگلیس: استعفا نمی دهم، در سمت خودم می مانم

نخست‌وزیر انگلیس به دلیل اشتباهات در برنامه‌هایش که موجب از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران و کاهش محبوبیت او در نظرسنجی‌ها شده، عذرخواهی کرد اما گفت که استعفا نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لیز تراس، نخست وزیر انگلیس به بی‌بی‌سی گفت: «من می‌خواهم مسئولیت کارهایم را بپذیرم و اعلام کنم که به خاطر اشتباهاتی که رخ داده متاسفم.»

وی افزود: «من می‌خواستم اقدامی انجام دهم و بدین ترتیب به مردمی که از طریق قبض‌های انرژی با مسئله مالیات‌های سنگین دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمک کنم اما بیش از اندازه تند رفتیم.»

روز جمعه لیز تراس اقدام به برکناری کوازی کوارتنگ، وزیر دارایی دولتش به دلیل تبعاتی که برنامه‌های کاهش مالیات ارائه شده از سوی وی در بازارهای مالی انگلیس به وجود آورد، کرد. پس از این رخداد جرمی هانت، وزیر خارجه اسبق انگلیس به عنوان جانشین کوارتنگ در وزارت دارایی این کشور معرفی شد.

تراس درخصوص مقام جدید جرمی هانت اظهار کرد: من هانت را به این مقام منصوب کردم زیرا می‌دانم که باید وضعیت را تغییر دهم.

این نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود: برای من بسیار غیرمسئولانه می‌شد که اگر در زمینه منافع ملی نسبت به جایگاهم اقدامی انجام نمی‌دادم. این درست بود که ما سیاست را تغییر دادیم.

تراس و کوارتنگ در ماه گذشته میلادی تلاش کردند تا تغییراتی را در سیاست مالی انگلیس توسط رونمایی از ۴۵ میلیارد پوند کاهش مالیات بدون بودجه اعمال کنند تا بدین ترتیب اقتصاد این کشور را از رکود خارج کنند؛ اقدامی که واکنش تند سرمایه‌گذاران را به دنبال داشت.

نخست‌وزیر انگلیس در رابطه با تاثیر سیاست‌هایش گفت: متوجه هستم که این موضوع برای خانواده‌ها در سرتاسر این کشور بسیار دشوار بوده و هر آنچه که بتوانیم برای کمک به آن‌ها انجام خواهیم داد.

وی در پایان تصریح کرد: «من در سمت خودم می‌مانم زیرا برای پیروزی این کشور انتخاب شدم و این چیزی است که من نسبت به آن مصمم هستم.»