۰ نفر

رییس جمهوری فرانسه: به پایان دوران فراوانی و رفاه رسیده ایم

۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبر: 663106
رییس جمهوری فرانسه: به پایان دوران فراوانی و رفاه رسیده ایم

رییس‌جمهوری فرانسه به مردم کشورش هشدار داد که کمربندها را سفت ببندند چون دوران فراوانی و رفاه به سر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، "امانوئل ماکرون" رییس جمهوری فرانسه که روز چهارشنبه (دیروز) به مناسبت پایان تعطیلات تابستانی و آغاز سال تحصیلی در جمع اعضای دولت فرانسه در کاخ الیزه سخن می گفت، از اعضای دولت خواست که یکپارچگی خود را در شرایط بحرانی کنونی حفظ کنند. او افزود که فرانسه در پایان یک دوره فراوانی و رفاه است و باید کمربندها را سفت و محکم بست.

او گفت: "در دورانی بحرانی زندگی می‌کنیم. از جنگ اوکراین تا خشک‌سالی، نشانه بحران‌هایی متوالی است که گریبان ما را گرفته‌ است."

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه دورانی پرنوسان را سپری می کند و شهروندان فرانسوی دچار نگرانی و سردرگمی های زیادی هستند، از اعضای دولت فرانسه خواست با شفافیت و بدون آخر الزمانی توصیف کردن اوضاع، رفتار کرده و مردم این کشور را مجاب به تغییر رفتار با توجه به شرایط بحرانی و جدید کنند.

رییس جمهوری فرانسه در توصیف شرایط جدید گفت: فرانسوی‌ها احساس می‌کنند در یک مجموعه از بحران ها زندگی می‌کنند که هر یک بدتر از قبلی است. او افزود کشور در نقطه اوج بحرانی قرار دارد و با زمستان سخت(به دلیل کمبود انرژی) و دوره جدیدی از بی ثباتی ناشی از تغییرات آب و هوایی و حمله روسیه به اوکراین مواجه است.

رییس جمهوری فرانسه گفت :" آنچه در حال حاضر در آن زندگی می کنیم نوعی نقطه عطف بزرگ یا یک تحول بزرگ است ... ما در پایان دورانی از فراوانی زندگی می کنیم... پایان فراوانی محصولات فناوری هایی که همیشه در دسترس به نظر می رسید ... پایان فراوانی زمین و برخی مواد از جمله آب."

اپوزیسیون فرانسه بلافاصله پس از سخنان ماکرون از اظهارات او انتقاد کرده و گفته اند میلیون ها فرانسوی بیکار و تنگدست هیچ گاه فراوانی را در زندگی خود احساس نکرده اند.