۰ نفر

کره شمالی: آماده درگیری نظامی با آمریکا هستیم

۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 656655
کره شمالی: آماده درگیری نظامی با آمریکا هستیم

رهبر کره شمالی گفت که پیونگ یانگ برای هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده آمریکا کاملا آمادگی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همسایه جنوبی خود را به انهدام ارتش آن در صورت ماجراجویی خطرناک علیه پیونگ یانگ تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی در مراسمی به مناسبت شصت و نهمین سالروز آتش بس که منجر به توقف جنگ کره شد، گفت: به دولت کره جنوبی هشدار می دهیم که در صورت هرگونه ماجراجویی خطرناک، ارتش آن را نابود خواهیم ساخت.

وی افزود: اگر رژیم کره جنوبی و اشخاص باندهای نظامی آن به فکر اقدام نظامی علیه ما باشند و فکر کنند که می توانند بخشی از توان نظامی ما را به شکل پیشدستانه و بر اساس امکانات یا روش های نظامی معین محدود یا تخریب نمایند، در اشتباه هستند.

رهبر کره شمالی در عین حال افزود که پیونگ یانگ کاملاً برای هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده آمریکا آمادگی دارد.

پیونگ یانگ پیش از این تهدید کرده بود که ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی در صورتی که اقدامات خصمانه خود از جمله تمرین های نظامی مشترک را متوقف نکنند با چالش های امنیتی بی سابقه ای مواجه خواهند شد.

«چوی جین» معاون رئیس انستیتوی صلح و خلع سلاح که یک مرکز پژوهشی تحت مدیریت وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: اگر ایالات متحده آمریکا و متحدانش درگیری نظامی با ما را انتخاب کنند از لحاظ امنیتی با عدم ثبات بی سابقه ای مواجه خواهند شد.

وی همچنین افزود که تمرین های نظامی مشترک بین واشنگتن و سئول طی سال جاری شبه جزیره کره را به سمت جنگ می کشاند.