۰ نفر

اردوغان:

هیچ گاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته ایم / برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۹
کد خبر: 654478
هیچ گاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته ایم / برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیات همراه پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اردوغان در این دیدار با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اتحاد امت اسلامی و افزایش همبستگی ایران و ترکیه را لازم دانست و گفت: ترکیه هیچ‌گاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته و برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند.

اردوغان با تأکید بر اینکه همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بوده و خواهیم بود، گفت: از انتظارات مشروع ایران در برجام، حمایت و شرکت‌های ترکیه‌ای را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به درگیری ایران و ترکیه با تروریستها در طول سالهای متمادی، گفت: در سوریه گروههای تروریستی، مورد حمایت تسلیحاتیِ سنگین از طرف کشورهای غربی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و به‌ویژه آمریکا هستند.

اردوغان با بیان اینکه موضع ترکیه در خصوص تمامیت ارضی سوریه مشخص است، افزود: از دولت سوریه انتظار داریم روندهای سیاسی را آغاز کند. در اجلاس آستانه مسئله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.