۰ نفر

تلاش امیر قطر برای عادی سازی روابط با کشورهای منطقه

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبر: 647531
تلاش امیر قطر برای عادی سازی روابط با کشورهای منطقه

امیر قطر در سفرش به قاهره که نخستین سفر وی به مصر از سال ۲۰۱۵ است با رئیس جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سفری دو روزه وارد قاهره شده و عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور از امیر قطر استقبال کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، امیر قطر و رئیس جمهوری مصر در جریان دیدار با یکدیگر روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات سیاسی مهم و مورد توجه دو کشور در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک اعلام کرده بود که امیر قطر جمعه سفر رسمی خود به قاهره را آغاز خواهد کرد و این سفر با هدف دیدار با عبدالفتاح السیسی و رایزنی در خصوص روابط میان دو کشور انجام می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این سفر با هدف عادی سازی کامل روابط میان مصر و قطر و همچنین امضای توافق‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های قطری در مصر به ویژه در زمینه انرژی انجام می‌شود.

تنش در روابط مصر و قطر پس از اجلاس «العُلا» در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۲۱ برای پایان دادن به حل بحران شورای همکاری خلیج فارس، رو به کاهش است.

مصر و قطر طی ماه‌های گذشته شاهد تبادل دیدارهای رسمی در سطح وزیران بین دو کشور بوده است.

ژوئن ۲۰۱۷ چهار کشور عربی عربستان، مصر، بحرین و امارات، قطر را به حمایت از "تروریسم" متهم و این کشور را به مدت بیش از سه سال محاصره و تحریم کرده بودند.

سفر امیر قطر به قاهره پس از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به مصر انجام شده است.

 این نخستین سفر امیر قطر به مصر از سال ۲۰۱۵ پس از مشارکتش در نشست سران کشورهای عربی در شرم الشیخ به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد، امیر قطر امروز (شنبه) بنا به درخواست عبدالمجید تبون، رئیس جمهور این کشور عازم الجزایر می‌شود.