۰ نفر

منابع دیپلماتیک؛

غرب پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران را به شورای حکام ارسال کرد

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 642149
غرب پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران را به شورای حکام ارسال کرد

رسانه‌ها خبر دادند که کشورهای غربی یک قطعنامه ضد ایرانی درباره همکاری نکردن تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام ارسال کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منابع دیپلماتیک امروز (سه شنبه) اعلام کردند: آمریکا و سه کشور اروپایی امضا کننده توافق هسته ای ایران (انگلیس، فرانسه و آلمان) قطعنامه خود را مبنی بر هشدار درباره همکاری نکردن تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارسال کردند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی که در آن ایران را به دلیل پاسخ ندادن کامل به سوالات درباره ذرات اورانیوم ادعا شده در برخی سایت های زیر زمینی مورد انتقاد قرار داده بود، به طور رسمی تحویل شورای حکام شد.

یک دیپلمات اروپایی می گوید این متن شامگاه دوشنبه به آژانس ارائه شده است و یک منبع دیپلماتیک دیگر این اظهارات را تایید کرد.

خبرگزاری رویترز همچنین اعلام کرد پیش نویس قطعنامه ارائه شده علیه ایران قرار است در هفته جاری و احتمالا روز چهارشنبه در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور ۳۵ کشور مورد بحث و رای گیری قرار گیرد.

پیش از این نماینده دائم روسیه در وین گفته بود اگر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران قطعنامه‌ای صادر کند، مسکو از آن حمایت نمی‌کند.

روز گذشته مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در نشستی خبری پس از نشست شورای حکام این آژانس اعلام کرد قطع رابطه ایران با آژانس به نفع هیچکس نیست. «رافائل گروسی» گفت قعطنامه شورای حکام درباره ایران که قرار است در هفته جاری صادر شود، بر لزوم روشن شدن مسائل حل نشده تاکید دارد.

وزیر خارجه کشورمان ضمن هشدار به کشورهایی که در تهیه این قطعنامه دست داشته اند، گفت: «اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روش تهدید را دنبال کنند، مسؤول همه عواقب آن خواهند بود. ایران از توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کند. توافق در دسترس است، اگر آمریکا و سه کشور اروپایی واقع‌بین باشند».