۰ نفر

به تبعیت از آمریکا؛

انگلیس هم دختران پوتین را تحریم کرد

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبر: 626290
انگلیس هم دختران پوتین را تحریم کرد

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای از تحریم دو دختر پوتین و همچنین دختر وزیر خارجه او، پس از اقدامی مشابه ازسوی آمریکا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، انگلیس به تبعیت از آمریکا، امروز (جمعه) از تحریم دختران «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه خبر داد.  انگلیس که بعد از ایالات متحده و اتحادیه اروپا دست به این اقدام زده، در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه آن منتشر شد، اعلام کرد: همانطور که انگلیس دختران بالغ رییس‌جمهور ولادیمیر پوتین و وزیر امور خارجه وی سرگئی لاوروف را تحریم می‌کند، سبک زندگی مجلل حلقه داخلی کرملین از امروز بیشتر هدف قرار خواهد گرفت.

طبق این بیانیه، دو دختر رییس‌جمهور روسیه و دختر وزیر خارجه این کشور، مشمول ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی خواهند شد.

وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که بریتانیا در اقدامی هماهنگ با ایالات متحده، تمامی دارایی‌های «اسبربانک» و بانک اعتباری مسکو را مسدود کرده و همچنین قصد دارد تمامی واردات نفت و ذغال‌ سنگ از روسیه را تا پایان ۲۰۲۲ متوقف کند و هشت نفر از تاجران بانفوذ روس را تحریم کند.

پایگاه تحلیلی-خبری بلومبرگ در این خصوص گزارش کرد در حالیکه «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به دنبال تشدید فشار به دولت ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به بهانه حمله به اوکراین است، انگلیس تمامی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در روسیه را ممنوع اعلام کرد و دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک این کشور را مسدود کرد.

بریتانیا و متحدان غربی این کشور در پی انتشار تصاویر ویدئویی از شهر بوچا در منطقه کی‌یف که در آن غیرنظامیان دست بسته کشته شده بودند و این اقدام را به نیروهای روس نسبت داده بودند، اقدامات خود را علیه روسیه تشدید کرده‌اند.

آمریکا شامگاه چهارشنبه، از اعمال تحریم علیه اعضای خانواده رییس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور خبر داد. کاخ سفید با انتشار یک بیانیه خبر داد، که آمریکا در هماهنگی و همکاری با متحدانش در کشورهای گروه ۷ و اتحادیه اروپا، فشارها علیه روسیه را به دلیل بحران اوکراین افزایش داده و تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کرد.

واشنگتن همچنین اعلام کرد، مسدود کردن کامل تحریم‌ها علیه اسبربانک بزرگترین موسسه مالی روسیه و «الفا بانک» بزرگترین بانک خصوصی روسیه از جمله اقدامات جدید علیه مسکو است.