۰ نفر

چهار روز تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه / روزشمار؛

تصویر نامزدهای انتخاباتی بر روی جوراب!

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰
کد خبر: 625913
تصویر نامزدهای انتخاباتی بر روی جوراب!

مردم فرانسه ۴ روز دیگر (یکشنبه ۱۰ آوریل) برای رای دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش اقتصاد آنلاین: تبلیغات انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه به روی جوراب‌ها هم کشیده شده است. یک شرکت فرانسوی اقدام به تولید و توزیع جوراب‌های با تصویر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کرده است.

ماکسیم لُمر، مدیرعامل شرکت «شوست اِ کُمپنی» (Chaussettes et Compagnies) می‌گوید: «ما در حال تبدل شدن به اولین موسسه نظرسنجی در فرانسه هستیم که از طریق عرضه کالا، محبوبیت نامزدها را برآورد می‌کنیم.» 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد احتمالا مانند سال ۲۰۱۷ امانویل مکرون، رییس‌جمهوری فعلی فرانسه و مارین لوپن از حزب راست افراطی با پیروزی در دور اول انتخابات، در دور دوم (۲۴ آوریل) به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. 

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه قرار است ۲۱ فروردین برگزار شود و در صورتی که هیچ نامزدی نتواند آرای کافی را کسب کند، دور دوم انتخابات ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

انتخابات

تأثیر انتخابات فرانسه بر اتحادیه اروپایی و ناتو بسیار زیاد است. بر همین اساس جنگ روسیه با اوکراین به مکرون این فرصت را داده است تا با استفاده از عضویت فرانسه در ناتو و اتحادیه اروپایی برای انجام میانجیگری میان دو کشور، قدرت خود را به عنوان یک رییس دولت نشان دهد. البته زمان کمی باقی مانده است و باید دید که شرایط در این ۴ روز به کدام سمت می‌رود.