۰ نفر

رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد؛

آماده سازی ارتش اسراییل برای اقدام در ایران

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۹
کد خبر: 625629
آماده سازی ارتش اسراییل برای اقدام در ایران

رییس ستاد ارتش اسرائیل گفته است که روند آماده‌سازی ارتش این رژیم برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است. وی گفت که «مأموریت‌هایی با محوریت عملیات هوایی، جنگ بین جنگ‌ها، عملیات در حلقه دوم و آماده‌سازی برای اقدام در ایران، با شتاب بسیار در جریان است».

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که روند آماده‌سازی ارتش این رژیم برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.

 
آویو کوخاوی شامگاه دوشنبه، ۱۵ فروردین، گفت که «مأموریت‌هایی با محوریت عملیات هوایی، جنگ بین جنگ‌ها، عملیات در حلقه دوم و آماده‌سازی برای اقدام در ایران، با شتاب بسیار در جریان است».

او که در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، همچنین افزود که این نیرو «به‌شکلی بی‌سابقه در حال افزایش و تکمیل دامنه انواع پلت‌فرم‌ها و سنسورهای هوایی و تسلیحات است».

رییس ستاد ارتش اسرائیل که مجری دستورات دولت این رژیم است، در یک سال گذشته به‌صراحت از دولت آمریکا خواسته است از احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران خودداری کند.

رییس ستاد کل ارتش اسرائیل در ادعاهای دوشنبه‌شب خود به حملات متعدد هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه نیز اشاره کرد و با قبول تلویحی مسئولیت، آن را اقداماتی در مقابله با ایران و حزب‌الله و جلوگیری از انتقال تسلیحات ایرانی برای حزب‌الله اعلام کرد.

ژنرال کوخاوی مدعی شد که حملات نیروی هوایی «در جلوگیری از استقرار نیروهای ایرانی در سوریه، نیروهای حزب‌الله در بخش جنوبی ارتفاعات جولان، جلوگیری از دستیابی دشمن به سلاح‌های پیشرفته و خنثی کردن تهدیداتی که ممکن بود متوجه جان و مال شهروندان اسرائیل بشود، تاثیرگذار بود».

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در هفته‌های گذشته گفته است که حتی در صورت احیای برجام، کارزار کشورش برای «تضعیف ایران» در عرصه‌های گوناگون ادامه خواهد یافت.