۰ نفر

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا:

همچنان به راه حل دیپلماتیک در موضوع ایران متعهد هستیم

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 624631
همچنان به راه حل دیپلماتیک در موضوع ایران متعهد هستیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: ما همچنان به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران متعهد هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس پنتاگون روز جمعه به وقت محلی در راستای سیاست هراس واشنگتن از نفوذ منطقه ای ایران و نیز پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای تهران در چارچوب برجام افزود: هیچ راه سریعی برای حل چالش های امنیتی این منطقه به خصوص در ارتباط با ایران وجود ندارد . رئیس جمهوری آمریکا واضح اعلام کرده که آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

لوید آستین با تاکید بر اینکه ما همچنان به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران متعهد هستیم، مدعی شد با این حال، این مذاکرات هر نتیجه ای داشته باشد ما با شرکای فراوان خود برای مقابله با تهدید های ایران همکاری خواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهایش در هراس واشنگتن از برنامه دفاعی بازدارندگی موشکی ایران است، گفت که در کوتاه مدت ما کسب اطلاعات و دفاع هوایی منطقه ای را تقویت خواهیم کرد و در دراز مدت با یکدیگر برای جلوگیری از استفاده ایران از موشک ها و توسعه پهپادها همکاری خواهیم کرد.

این مقام دولت بایدن بدون اشاره به حضور نظامی کشورش کیلومترها دورتر از خاک خود در منطقه غرب آسیا مدعی شد ما در کنار شرکای خود برای پاسخگو کردن ایران و نیروهای وابسته به آن متحد خواهیم بود.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دست یابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.