۰ نفر

رؤسای کمیسیون و شورای اروپا؛

باید برای پایان جنگ از چین کمک گرفت

۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبر: 624550
باید برای پایان جنگ از چین کمک گرفت

رؤسای کمیسیون و شورای اروپا اعلام کردند که برای پایان جنگ در اوکراین باید از چین به عنوان متحد روسیه کمک گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی با شارل میشل، رییس  شورای اروپا از اعمال تحریم علیه روسیه و پیوستن بیش از ۴۰ کشور به این تحریم‌ها خبر داد.

رییس کمیسیون اروپا در ادامه به رابطه چین و روسیه پرداخت و با بیان اینکه چین باید تحریم‌ها علیه اعضای اتحادیه اروپا را لغو کند، گفت: «ما صراحتا اعلام کرده‌ایم که چین نباید در تحریم‌هایی که ما اعمال کرده‌ایم، دخالت کند. اکنون زمان بسیار مهمی برای اروپا و کل نظم جهانی است، زیرا اوضاع به حالت قبل از تجاوز روسیه به اوکراین باز نخواهد گشت. باید از اصل صلح و مذاکره حمایت کنیم و از جنگ و ابزار نظامی برای حل مناقشات استفاده نکنیم.»

شارل میشل، رییس شورای اروپا نیز به نقش چین در پایان دادن به جنگ اشاره کرد و با ارائه پیشنهاد اینکه از چین برای پایان دادن به جنگ در اوکراین کمک گرفت، بر بازگشت تعادل در روابط اقتصادی بین اتحادیه اروپا و چین تاکید کرد.

او در ادامه افزود: «ما در برابر هرگونه تلاش برای کمک به روسیه هوشیار خواهیم بود. روسیه تلاش می‌کند تحریم‌های اعمال شده علیه خود را دور بزند و در این مورد با طرف چینی صحبت کردیم.»

پیش از این نیز وزیر امور خارجه چین اعلام کرد پکن از گفتگو‌های مستقیم بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند و خواستار آتش‌بس است.

سی‌وهفت روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین گذشته است و دولت‌های غربی که با اقدامات تحریک‌آمیز خود باعث تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین شدند و در واکنش تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، حالا مجبورند با تبعات اقدامات خود دست‌وپنجه نرم کنند.