۰ نفر

گزارش سی ان ان از وضعیت جمهوری خواهان در آستانه انتخابات کنگره؛

تلاش ترامپ برای برکناری مک کانل بی نتیجه ماند

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 623379
تلاش ترامپ برای برکناری مک کانل بی نتیجه ماند

سی ان ان در گزارشی نوشت: مو بروکس، نامزد سنای آلاباما، تلاش کرد تا کمپین نوپای خود را آغاز کند - و به لطف دونالد ترامپ بازگردد - و روز دوشنبه با امضای قراردادی مرتبط با یکی از مسائل مورد توجه رییس جمهوری سابق شروع کرد: برکناری میچ مک کانل از رهبری حزب جمهوری خواه سنا.

اقتصاد آنلاین ـ پرستو بهرامی‌راد؛ سی ان ان در ادامه نوشت: بروکس در یک ویدئوی اینترنتی که روز دوشنبه منتشر شد گفت: "امروز، من از تعهد خود به آمریکا برای اخراج میچ مک کانل رونمایی می کنم." "اگر در سنا انتخاب شوم، به میچ مک کانل برای رهبری رای نمی دهم. و هر کاری که در توانم باشد انجام خواهم داد تا جمهوری خواهان محافظه کاری را به عنوان رهبر انتخاب کنند."

این اقدام در پی گزارش‌هایی از جمله گابی اور خبرنگار CNN مبنی بر اینکه ترامپ در نظر دارد حمایت خود را از بروکس که تلاش می‌کرد تا قبل از انتخابات پرجمعیت مجلس سنای جمهوری‌خواه آلاباما در ماه می آلاباما مورد توجه قرار گیرد، پس بگیرد، انجام شد. بروکس از مخالفان خود خواست تا همین تعهد را بدهند و افزود: "این نبردی در سرتاسر آمریکاست -- مک کانل در مقابل ترامپ در جنگی که برای قلب و روح حزب جمهوری خواه است."

این همان لنز است که ترامپ و متحدانش ترجیح می دهند با آن انتخابات مقدماتی مجلس سنا امسال را ببینند. اما این را نمی توان برای اکثر نامزدهای شرکت کننده در آن انتخابات مقدماتی گفت.

در 13 ماه از زمانی که ترامپ برای اولین بار خواستار برکناری مک کانل از سمت رهبر جمهوری خواهان سنا شد، تنها سه تن از نامزدهای برجسته این حزب در سنا (و هیچ سناتور فعلی) به او پیوسته اند.

در حال حاضر، اکثر دیگر رقبای جمهوری خواه سنا در تلاش هستند تا مرز خوبی بین ترامپ و مک کانل طی کنند. از یک طرف، آنها می دانند که اگر می‌خواهند امیدی به پیشروی در انتخابات مقدماتی داشته باشند، نمی توانند ترامپ یا پایگاه او را از خود دور کنند. و از سوی دیگر، آن‌ها نمی‌خواهند از کمک مالی که مک‌کانل می‌تواند از طریق گروه‌های خارجی برای آن ها تامین کند دور بمانند - یا اگر سال آینده به سنا رسیدند، او را مقابل خود داشته باشند.

ترامپ همچنان تاثیرگذارترین چهره در حزب جمهوریخواه است. اما عدم حمایت از کمپین او برای برکناری مک کانل نشان می دهد که محدودیتی برای این نفوذ وجود دارد.