۰ نفر

​سالیوان: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین داشته ایم

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۱۷
کد خبر: 623230
​سالیوان: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین داشته ایم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که در مذاکرات وین در چند مساله ضروری پیشرفت قابل توجهی به دست آمده اما هنوز مسایلی باقی مانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا که همراه جو بایدن رییس جمهوری کشورش در سفر به اروپا به سر می برد، روز جمعه به وقت محلی در مصاحبه با خبرنگاران در هواپیمای  "ایرفورس وان" در مسیر سفر به لهستان افزود:  در مورد چندین مساله ضروری برای واشنگتن که جهت بازگشت به توافق به صورت پایبندی در مقابل پایبندی ضروری است، پیشرفت قابل ملاحظه ای بدست آمده است.

مشاور امنیت ملی بایدن در عین حال اضافه کرد: هنوز مسائلی باقی مانده اند و کارهایی باید انجام شوند. ما به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک هستیم که برنامه هسته ای ایران را بار دیگر محدود می کند.

این مقام آمریکایی بار دیگر با بکارگیری تاکتیک های همیشگی واشنگتن برای فشار بر ایران در میز مذاکره و نیز به رغم اذعان به شکست سیاست های فشار حداکثری مدعی شد: البته اگر دیپلماسی موفق نشود ما از نزدیک با شرکای بین المللی خود کار خواهیم کرد تا فشار را بر ایران افزایش دهیم.

سالیوان پیش از این گفته بود: معلوم نیست که این مسائل باقی مانده حل خواهند شد یا نه، اما متحدان تلاش می کنند برای وضع دوباره محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران از دیپلماسی استفاده کنند.