۰ نفر

عراقی ها به ایران می‌ آیند؛

رییس پارلمان عراق به تهران سفر می‌کند

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۴
کد خبر: 623227
رییس پارلمان عراق به تهران سفر می‌کند

رییس پارلمان عراق قرار است یکشنبه آینده برای دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دفتر محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق امروز جمعه از سفر قریب الوقوع وی به تهران خبر داد.

شبکه خبری السومریه ضمن نقل بیانیه دفتر الحلبوسی، گزارش داد که قرار است رییس پارلمان عراق در صدر یک هیأت پارلمانی، یکشنبه آینده به تهران سفر کند.

دفتر الحلبوسی خبر داد که این سفر بنا به دعوت رسمی محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد. قرار است الحلبوسی در این سفر با سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و سایر مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. 

قالیباف دی ماه گذشته، پس از انتخـاب الحلبوسی  به عنوان رییس پارلمان جمهوری عراق، با ارسال پیامی به وی، از الحلبوسی خواست که به تهران سفر کند.

رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمایـت و پشتیبانی مجـالس دو کشـور مناسـبات برادرانـه فیمابین در عرصه‌های گوناگون بیش از پیش توسعه و گسترش خواهد یافت، تأکید کرد، همکاری‌های پارلمانی فیمابین به عنـوان بخـش مهمی از روابـط دوستانه تهـران و بغداد موجـب اسـتحکام و تحکیم روزافـزون مـراودات دو کشـور در عرصـه هـای گوناگون خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شهریور ماه گذشته، که به منظور شرکت در نشست منطقه ای حمایت از عراق در بغداد حضور داشت با رییس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کرد.