۰ نفر

سوریه: از آمریکا شکایت می‌کنیم

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبر: 622848
سوریه: از آمریکا شکایت می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این حق را برای خود محفوظ می دارد که از دولت آمریکا و مزدورانش به خاطر جنایاتی که مرتکب شده‌اند، شکایت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که نفاق دولت آمریکا با ادعای معافیت برخی مناطق اشغالی در شمال شرق و شمال غرب سوریه از تحریم، فقط یک فریبکاری بی‌ارزش است.

این نهاد سوری با بیان اینکه دروغ‌های امپراتوری دروغ آمریکا و غرب، بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد، اخیرا اخباری مبنی بر تمایل دولت آمریکا برای حذف مناطق تحت اشغال مزدوران وابسته به آمریکا از تحریمها منتشر شده است؛ مناطقی که گروههای تجزیه‌طلب و تروریستهای وابسته به ترکیه و آمریکا در آن حضور دارند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این نهاد گزارش داد، این نفاق آمریکا به عنوان کشوری در تجاوز به سوریه دست دارد، صرفا برای توجیه سیاستهای این کشور و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و ارزشهای سازمان ملل است، از جمله احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه تأکید شد، تحمیل حضور این گروه‌ها، مشروعیت‌بخشی به سرقت محصولات کشاورزی، نفت و گاز و سایر منابع سوریه، تثبیت کننده رفتاری است که می‌تواند فرآیند سیاسی حل بحران سوریه را ناکام بگذارد و باعث هرج‌ومرج و خشونت بیشتر و دامن زدن به تمایلات جدایی طلبانه در سراسر منطقه و جهان شود.

در این بیانیه آمده است، دولت آمریکا و مزدورانش می‌دانند که بهترین راه برای کاهش مشکلات مردم سوریه و کاهش پیامدهای بحرانی که واشنگتن عامل آن است، احترام گذاشتن به قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه است که مهمترین آن احترام به حاکمیت سوریه و رفع تحریمهای ظالمانه علیه ملت این کشور است.

بر اساس این بیانیه، پروژه‌های توهمی آمریکا برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، چندین بار دروغ از آب در آمده و  بارها ثابت شده است؛ چرا که به فعالیتهای مجرمانه خود ادامه می‌دهد و این کشور با دروغ و استانداردهای دوگانه خود، تهدید مستقیمی برای امنیت و صلح بین‌الملل است.

سوریه در پایان تأکید کرد که این حق را برای خود محفوظ می دارد که از دولت آمریکا و مزدورانش به خاطر جنایاتی که مرتکب شده‌اند، شکایت کند و آن را مسئول خسارات جدی ناشی از سیاست‌های خصمانه می‌داند.