۰ نفر

​گزارش های رسیده از وین نگران‌ کننده است

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 622698
​گزارش های رسیده از وین نگران‌ کننده است

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا خواستار خروج از این گفت‌وگوها شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای مدعی شده که چنانچه مذاکرات وین به حصول توافق منجر شود بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار نصیب ایران خواهد شد و دولت «جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا بایستی از این گفت‌وگوها خارج شود.

«جیم ریش»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بعد از اتمام جلسه محرمانه‌ای در این کمیته با حضور «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در بیانیه‌ای مدعی شد که از «امتیازهایی» که دولت بایدن قرار است به ایران اعطا کند نگران است.

وی در این بیانیه تصریح کرد: «دولت بایدن علی‌رغم مخالفت‌های شریکانمان در خاورمیانه و همچنین نگرانی‌های مشروع هر دو شاخه کنگره به دنبال توافق با ایران است. گزارش‌های رسیده از [مذاکرات] وین را در بهترین حالت می‌توان نگران‌کننده دانست و من از امتیازهایی که دولت قصد دارد به ایران اعطا کند هراس دارم.»

جیم ریش در ادامه مدعی شده که چنین توافقی به اعطای بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار به ایران از محل رفع تحریم‌ها و خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست FTO آمریکا منجر خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «از همه بدتر، این توافق می‌تواند پوتین را قادر کند زرادخانه‌ هسته‌ای خودش را تقویت کرده و در میانه حمله به اوکراین، نفع اقتصادی کسب کند. دولت باید از این مذاکرات خارج شود.»