۰ نفر

اسراییل به دنبال اجماع جهانی علیه ایران است

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 622581
اسراییل به دنبال اجماع جهانی علیه ایران است

رییس رژیم صهیونیستی در لفاظی جدید خود از کشورهای جهان خواست تا به صورت متحد مقابل ایران بایستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی که به فرانسه سفر کرده است در یک سخنرانی در شهر تولوز خواستار ائتلاف جهانی برای مقابله با ایران شد.

به نوشته روزنامه اسرائیل هیوم، هرتزوگ در اظهارات ضد ایرانی خود گفت: خانواده ملت‌ها باید در کنار یکدیگر بایستد و پیش از آنکه دیر شود به ایران اجازه ندهند که شعله‌های نفرت را برافروخته کند.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به گفته مقامات کشورهای حاضر در این مذاکرات و بسیاری از کارشناسان در مراحل پایانی خود قرار دارد. اکنون به نظر می‌رسد که مقامات رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات خود برای ممانعت از احیای برجام تلاش می‌کنند تا با فضاسازی علیه ایران به این هدف خود برسند.

این در حالی است که ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا هفته گذشته در اظهاراتی درباره آخرین تحولات مذاکرات وین خاطر نشان کرد: ما به حصول توافق احتمالی نزدیک هستیم اما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

وی شامگاه دوشنبه نیز در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرد که کشورش آماده اتخاذ تصمیمات دشوار برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است اما در عین حال گفت: در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است، اما می‌خواهم واضح بگویم که حصول توافق نه قریب‌الوقوع است و نه قطعی.

مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام با هدف رفع تحریم‌ها که با حضور غیر مستقیم آمریکا در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود چند روزی است که به دلیل کارشکنی طرف آمریکایی دچار وقفه شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی کشورمان نیز در گفت‌وگوی تلفنی با فواد حسین همتای خود از عراق درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین تاکید کرد: ما به مرحله نهایی توافق نزدیک هستیم. در اندک موضوعات بسیار مهم باقی‌مانده، ابتکاراتی را از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به آمریکا ارائه کرده‌ایم. اکنون این طرف آمریکایی است که باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد. ما در رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم.