۰ نفر

در صورت قطع روابط اروپا ؛

مسکو ۵۰۰ میلیارد یورو متضرر خواهد شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 621705
مسکو ۵۰۰ میلیارد یورو متضرر خواهد شد

رییس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه اعلام کرد که در صورت قطع همکاری تجاری کشورهای اتحادیه اروپا با مسکو، کشورهای عضو این اتحادیه، بیش از ۵۰۰ میلیارد یورو متضرر خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «سرگیی کاتیرین» (Sergey Katyrin)  رییس اتاق بازرگانی و  صنعت روسیه (CCI) روز جمعه (امروز )به این رسانه روسی  گفت: کشورهای عضواتحادیه اروپا در صورت خاتمه بخشیدن به  تجارت با روسیه و خروج متقابل سرمایه‌گذاری،  حداقل ۵۰۰ میلیارد یورو متضرر خواهند شد.

وی به خبرگزاری تاس گفت: برخی افراد «کم خِرَد» از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند تا همکاری های اقتصادی خود با روسیه را قطع کنند؛ منحل ساختن تجارت بعلاوه خروج  متقابل سرمایه ها،  این امر حداقل خسرانی حدود ۵۰۰ میلیارد یورویی را برای آنها در پی خواهد داشت،  درحالی که عاقلانه ترین کار در زمان چالش برانگیز کنونی، حفظ ایتلاف تجاری و روابط انسانی است.

تاس درادامه نوشت: روابط تجاری بین اتحادیه اروپا و روسیه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰  با رشد ۴۷ درصدی همراه بود که درمجموع به رقم  ۲۸۲ میلیارد دلار رسیده بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوم اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت؛ وی سه روز پس از به رسمیت شناختن استقلال این دومنطقه،   پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام  و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.