۰ نفر

مذاکرات امروز بایدن با رییس جمهور چین

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبر: 621676
مذاکرات امروز بایدن با رییس جمهور چین

رییس جمهور آمریکا امروز جمعه با همتای چینی خود درباره بحران اوکراین گفتگو میکند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا امروز جمعه با شی جینپینگ، همتای چینی‌اش در تماس تلفنی درباره بحران اوکراین گفتگو می‌کند تا چین را از موضع خود در قبال روسیه و لزوم توقف عملیات نظامی روسیه منصرف کند.

کاخ سفید اعلام کرد که گفت‌وگوی تلفنی برنامه‌ریزی‌شده بین دو رییس‌جمهور در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ، اولین گفتگوی بین آنها از زمان کنفرانس ویدیویی در ماه نوامبر خواهد بود و فرصتی برای بیان اختلافات دو کشور در زمانی خواهد بود که ایالات متحده یک کمپین فشار بی سابقه علیه روسیه را رهبری می کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: این فرصتی برای بایدن است تا موضع شی را ارزیابی کند.

به گفته ساکی، اختلافات تجاری نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت، اما انتظار می رود تمرکز اصلی بر تلاش غرب برای وادار کردن روسیه به خروج از اوکراین باشد.

روز پنجشنبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که اگر پکن از حمله روسیه به اوکراین به ویژه با ارسال کمک های نظامی به مسکو حمایت کند، جو بایدن همتای چینی خود را به اقدامات متقابل تهدید خواهد کرد.

وی افزود: ما نگران این واقعیت هستیم که آنها در حال بررسی کمک مستقیم به روسیه با تجهیزات نظامی هستند که در اوکراین استفاده خواهد شد.

وی افزود: بایدن جمعه با رییس جمهور شی صحبت خواهد کرد و به صراحت به او خواهد گفت که چین مسیول هر اقدامی است که با هدف حمایت از حمله روسیه باشد و ما در اعمال تحریم های سخت علیه چین تردید نخواهیم کرد.