۰ نفر

عمان مقصد زندانیان آزاد شده؛

زاغری و انوشه آشوری وارد مسقط دند

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۵
کد خبر: 621402
زاغری و انوشه آشوری وارد مسقط دند

خبرگزاری رسمی عمان گزارش داد که دو زندانی آزادشده از ایران به منظور زمینه‌سازی برای بازگشت به انگلیس، وارد مسقط شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ساعاتی پس از اعلام آزادی «نازنین زاغری» و «انوشه آشوری» دو فردی که به جرم جاسوسی در ایران در بازداشت به سر می‌بردند، خبرگزاری رسمی عمان‌ (اونا)، شامگاه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این دو فرد وارد مسقط شده‌اند.

خبرگزاری رسمی عمان در این خصوص گزارش داد که در راستای اجرای فرمان «هیثم بن طارق» سلطان این کشور و به منظور پاسخ مثبت به خواسته انگلیس، «دستگاه‌های ذیربط در سلطنت عمان با همکاری و هماهنگی مقامات مربوطه در ایران و انگلیس اقدام به آزادی دو شهروند بریتانیایی کردند که جمهوری اسلامی ایران در بازداشت به سر می‌بردند».

در ادامه این گزارش آمده است: «این دو فرد به منظور زمینه‌سازی برای بازگشت به بریتانیا وارد مسقط شده‌اند».

نازنین زاغری

 نازنین زاغری که در پوشش خبرنگار برای انگلیس در ایران جاسوسی می‌کرد و به همین جرم دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود در ازای آزادی یک زندانی ایرانی با گذراندن تشریفات اداری، امروز، به تیم انگلیسی تحویل داده شد.

دستگیری زاغری در سال ۹۵ موجب دستگیری ۵۰ نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شده بود. کار این سر شبکه جاسوسی آموزش جاسوس بود، لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌ شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی در دیگر کشورها در اختیار ایران قرار گرفته است.

 انوشه آشوری هم یکی دیگر از جاسوسانی بود که به همراه زاغری آزاد شد. آشوری فرد دو تابعیتی و دارای تابعیت انگلیس است که به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود. وی امکانات فراوانی از موساد گرفته بود و اطلاعات زیادی را اشخاص کشور به این سرویس منتقل می‌کرد. این فرد به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی محکوم شده بود.