۰ نفر

سفیر ایران در عراق؛

هشدار ایران به مقامات اقلیم کردستان بود

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۶
کد خبر: 620523
هشدار ایران به مقامات اقلیم کردستان بود

ایرج مسجدی گفت حمله موشکی سپاه در اربیل حاکمیت عراق را هدف نگرفت، بلکه پایگاه جاسوسی موساد در آنجا را هدف قرار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر ایران در عراق گفت: علاوه بر عدم نقض حاکمیت عراق، حمله موشکی سپاه به اربیل آمریکایی‌ها را نیز مورد هدف قرار نداد، ایران و آمریکا ۴۰ سال است که با یکدیگر درگیری دارند اما این عملیات هیچ ارتباطی با آمریکایی‌ها و سفارت و کنسولگری آنها در عراق ندارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این حمله در جمع خبرنگاران گفته بود که این حمله خسارات جانی و مالی برای تأسیسات آمریکا در خاک عراق به همراه نداشته است.

به گفته آقای سفیر، «ایران به هیچ وجه بر سر امنیت خود معامله نمی‌کند و ما پیش از این بارها به مسئولان اقلیم کردستان هشدار داده بودیم اما متاسفانه این پایگاه عملیاتی علیه امنیت ما انجام داد بنابراین جمهوری اسلامی ایران به این اقدام پاسخ داد.»

پیش از این مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق در پاسخ به اعتراضات ایران منکر حضور صهیونیست‌ها در اربیل شده بود و گفته بود «اگر چنین مراکزی را یافتید بدون اطلاع آن‌ها را منهدم کنید»

اما در پی حمله موشکی ایران به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل، وزارت خارجه عراق ایرج مسجدی را فرا خواند و یادداشت اعتراضی به وی تحویل داد.

با این وجود مسجدی همان شب فراخوانی به وزرات خارجه عراق اعلام کرد «سه مرکز دیگر موساد در اربیل وجود دارد که باید رسیدگی و اخراج شوند، در غیر این صورت در روزهای آینده ضربه خواهند خورد.»

پیش از این وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت حمله موشکی به استان اربیل در کردستان عراق را محکوم می‌کند. وزارت خارجه عراق مدعی شده بود که در این حمله موشکی مناطق مسکونی هدف قرار گرفته‌اند.