۰ نفر

ضمن محکوم کردن حمله موشکی به اربیل؛

سالیوان بر حمایت از دفاع موشکی عراق تاکید کرد

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
کد خبر: 620290
سالیوان بر حمایت از دفاع موشکی عراق تاکید کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن محکوم کردن حمله موشکی به اربیل گفت: ما حاضریم برای تقویت قدرت موشکی عراق با این کشور همکاری کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با تلویزیون سی بی اس، ضمن محکوم کردن حملات موشکی شنبه شب ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در اربیل عراق گفت: واشنگتن تلاش می‌کند برای تقویت توان موشکی و دفاعی عراق در برابر حملات مختلف با این کشور همکاری‌های گسترده داشته باشد.

سالیوان در ادامه افزود: در این حمله به هیچ یک از شهروندان آمریکایی آسیبی نرسیده است و هیچ کدام از تاسیسات ما نیز مورد اصابت قرار نگرفته، اما آمریکا برای منافع مردم عراق و تقویت قدرت نظامی و دفاعی در برابر حملات مشابه حاضر به گسترش همکاری‌های همه جانبه با این کشور است.

وی تاکید کرد: ما در حال رایزنی با مقامات عراقی برای تقویت قابلیت‌های دفاع موشکی هستیم تا بتوانند از شهر‌های خود در برابر این گونه حملات دفاع کنند. این حملات به مراکز غیرنظامی اربیل بدون هیچ توجیه منطقی انجام شده است. ایالات متحده آمادگی دارد از متحدان خود در خاورمیانه در مقابل چنین تهدیداتی از سوی ایران حمایت کند.

روز گذشته سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی در اربیل عراق تنها پاسخی کوچک در قبال شرارت‌های این رژیم در منطقه انجام شده است.