۰ نفر

دیدار وزیر خارجه عراق با معاون وزیر خارجه ایران؛

عراق مشتاق برقراری بهترین روابط با ایران است

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۰۳
کد خبر: 619857
عراق مشتاق برقراری بهترین روابط با ایران است

وزارت خارجه عراق گفت که وزیر خارجه این کشور در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران در ترکیه تاکید کرد که عراق مشتاق بهترین روابط با همسایگان به ویژه ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه عراق درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با محمد حسن شیخ‌الاسلامی، معاون وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: دو طرف در خصوص وضعیت کلی امنیتی و سیاسی منطقه و همچنین روند مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران و شش کشور و بازتاب‌های مثبت آن بر امنیت و ثبات منطقه گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه عراق بر عمق روابط دوجانبه عراق و جمهوری اسلامی ایران و منافع فراوانی که دو ملت دوست را متحد می‌کند، تاکید کرد و گفت که عراق مشتاق برقراری بهترین روابط با همه کشورهای همسایه به‌ویژه ایران است.

حسین تاکید کرد: روابط امروز میان کشورهای جهان بر پایه فعال کردن منافع مشترک، رویارویی با مخاطرات مشترک و تحکیم روابط اجتماعی بین مردم است.

دو طرف همچنین درباره پیامدهای بحران اوکراین و روسیه بر اقتصاد جهانی و لزوم تلاش مشترک برای رویارویی با چالش‌های کنونی و تلاش برای تضمین ثبات و توسعه در دو کشور همسایه گفت‌وگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود یکی از اصول سیاست خارجی تهران را حمایت از عراق و ایستادن در کنار آن و حمایت از آن در بسیاری از زمینه‌ها و کمک به بازسازی شهرهای عراق دانست.