۰ نفر

وعده آمریکا برای کاهش تحریم‌ های روسیه

باید رفتار پوتین در قبال اوکراین تغییر کند

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۹
کد خبر: 619569
باید رفتار پوتین در قبال اوکراین تغییر کند

وزارت خارجه آمریکا تغییر رفتار روسیه درقبال اوکراین را شرط کاهش تحریم‌ های اعمال شده علیه مسکو اعلام کرد.

به گزارش راشاتودی، این مطلب را وزارت خارجه امریکا روز جمعه (به وقت محلی) اعلام کرده و افزود: تحریم‌های وضع شده از سوی امریکا علیه روسیه همچنان ادامه خواهد داشت تا هنگامی که پوتین در رویکرد خود درقبال اوکراین تغییری ایجاد کند.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و در ادامه اقدامات واشنگتن علیه مسکو، وزارت خزانه داری آمریکا عصر جمعه (به وقت محلی)، تحریم‌هایی را علیه میلیاردرها و شخصیت‌های با نفوذ روسیه و خانواده های آنان اعمال کرد و فشارها بر نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را افزایش داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحریم‌ها شامل ۱۰ نفر هیات مدیره بانک وی تی بی، ۱۲ عضو دوما و خانواده دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین می‌شود.

آمریکا پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین را که کاخ سفید او را "منتشر کننده اصلی تبلیغات پوتین" می‌داند، تحریم کرده بود.

در پی وقوع جنگ اوکراین، واشنگتن تاکنون بیش از ده‌ها شخصیت و مقام روسیه و نیز میلیاردرهای این کشور را تحریم کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین اعلام کرد به همراه متحدان خود تحریم‌های اقتصادی قوی وضع کرده ایم. ما ارتباط بانک‌های روسیه را از سیستم مالی بین المللی قطع کردیم. من امشب به رژیم فاسد و میلیاردرهای آن می گویم دیگر نمی‌توانید به اقدامات خود ادامه دهید.

بایدن گفت که وزارت دادگستری آمریکا یک گروه کاری ایجاد می‌کند تا جنایت‌های میلیاردرهای روسیه را بررسی کنند. ما با اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی های آنها همکاری می‌کنیم.