۰ نفر

معاون دبیرکل سازمان ملل:

حمله به بیمارستان نقض قوانین بین‌ المللی است

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲
کد خبر: 619219
حمله به بیمارستان نقض قوانین بین‌ المللی است

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری حمله به بیمارستان کودکان در شهر ماریوپول در اوکراین را "نقض وحشتناک" قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانست و افزود: امیدوارم به موقع مسوولان این حملات را شناسایی کنیم و آن‌ ها را مورد بازخواست قرار دهیم.

به گزارش الجزیره، وی گفت: این حمله به اشکال مختلف عمیقاً تکان دهنده است زیرا مراکز درمانی بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه محافظت می‌شوند. این حملات تکان دهنده هستند زیرا موجب کشته شدن نوزادان و کودکان می‌شوند و در شرایط جنگی مانند آنچه در اوکراین می‌بینیم اتفاق می‌افتد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در همین حال کاترین راسل مدیرکل صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در مورد حمله به بیمارستان در شهر ماریوپول گفت: حمله علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب و مدارس بی‌رحمانه است و باید فورا متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله به این بیمارستان را هولناک خواند و محکوم کرد.

آنتونیو گوترش عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: حمله امروز به بیمارستانی در ماریوپول اوکراین که بخش‌های زایمان و کودکان در آن قرار دارد، هولناک و وحشتناک است.

وی افزود: غیرنظامیان در جنگی که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد، بالاترین هزینه را می‌پردازند. این خشونت بی‌معنی باید متوقف شود. همین حالا به خونریزی پایان دهید.

پیش از این، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در حال پیگیری "گزارش‌های تکان‌دهنده" بمباران بیمارستانی در شهر ماریوپول اوکراین است. وی تاکید کرد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کارکنان سلامت هرگز نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند.

مقامات اوکراینی روز چهارشنبه اعلام کردند که در این حمله هوایی به بیمارستان در شهر ماریپول ۱۷ نفر مجروح شدند.

وزارت خارجه روسیه اگرچه این حمله هوایی را رد نکرد اما گفت نیروهای ملی گرای اوکراینی پس از تخلیه این بیمارستان در نزدیکی آن مواضع تهاجمی ایجاده کرده بودند.