۰ نفر

سرپرست نمایندگی دائم ایران در شورای حکام آژانس؛

اسرائیل نه تنها به NPT نپیوسته، بلکه به توسعه برنامه هسته ای نظامی خود ادامه می‌دهد

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۳
کد خبر: 619102
اسرائیل نه تنها به NPT نپیوسته، بلکه به توسعه برنامه هسته ای نظامی خود ادامه می‌دهد

سرپرست نمایندگی دائم کشورمان در وین، در واکنش به ادعاهای بیهوده و ساختگی نماینده رژیم اسرائیل در نشست شورای حکام تصریح کرد: برنامه مخفی هسته ای رژیم اسرائیل تهدیدی جدی و مستمر برای صلح و امنیت منطقه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم کشورمان در وین، در واکنش به ادعاهای بیهوده و ساختگی نماینده رژیم اسرائیل در نشست شورای حکام با موضوع اجرای پادمان آژانس در ایران و تهدید روی میز بودن همه گزینه ها علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ضمن واکنش قاطع، خطاب به کشورهای حاضر در نشست اعلام داشت که  برنامه مخفی هسته ای رژیم اسرائیل تهدیدی جدی و مستمر برای صلح و امنیت منطقه می باشد و این رژیم از بدو پیدایش نامشروعش انواع جنایات بین المللی را مرتکب شده است.  

سرپرست نمایندگی کشورمان در واکنش خود با اشاره به اینکه حاضرین از رژیمی که حتی عضو ان. پی. تی هم نیست، حرف های پوچی شندیدند، افزود: "جامعه بین‌الملل بارها، از طریق قطعنامه‌ها و تصمیم‌های متعدد، اهمیت پیوستن اسرائیل به معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) و قرار دادن تمامی تأسیسات هسته‌ای آن تحت پادمان‌های جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تأکید قرار داده است. با این وجود، این رژیم نه تنها به NPT نپیوست، بلکه به توسعه برنامه هسته ای نظامی خود ادامه داد. " 

غائبی در ادامه اظهار داشت: دستیابی اسرائیل به توانمندی هسته ای، تهدیدی جدی و مستمر برای صلح و امنیت منطقه است. وی با تأکید بر اینکه برنامه هسته ای مخفی رژیم اسرائیل تحت هیچ یک از نظارت های بین المللی قرار ندارد، افزود: این رژیم از نبود چنین نظارتی برای توسعه و انباشت سلاح های هسته ای استفاده می کند و مرتکب انواع جنایات در عرصه بین‌المللی می‌شود، از جمله تهدید علیه  کشورهای عضو NPT و حمله به تأسیسات هسته‌ای اختصاص یافته به اهداف صلح‌آمیز همانطور که نماینده آن در این جلسه به وضوح آن را علیه کشور من اعلام کرد.  

این دیپلمات کشورمان در پایان با اشاره به اینکه: من چنین تهدیدی علیه کشورم را که نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اصول منشور سازمان ملل است، به شدت محکوم می‌کنم و از همه کشورهای عضو انتظار دارم که چنین کنند، افزود: ما برای بیانیه مضحک و قلدرمابانه چنین رژیم تروریست جنایتکار و قانون شکن ارزشی قائل نیستیم و قاطعانه آن را رد می کنیم.